Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

BullsFat01Bulls Monster E Fatbike teszt.

A napokban lehetőségem volt kipróbálni egy elektromos fat bringát. Nevezetesen a Bulls Monster E fatbike-ot.

A kerékpárról első látásra érződött a könyörtelen brutalitás...rá szolgált a nevére. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az első kilométerek megtétele a Római-parton, ahol szinte minden szem rá -nem rám- szegeződött. A kis kutyák pedig ugatás helyett tiszteletteljesen tekintettek fel eme, az aszfalton hangosan zúgó-morgó szörnyre.

A bringa nem igazán aszfaltos tekerésre termett. Furcsa érzés vele aszfalton kanyarodni. Szó szerint ellen kell tartani a kormánynak. De hagyjuk is el az aszfaltot, inkább nézzük meg mit tud terepen.

BullsFat02

Nem mondhatjátok, hogy csak írtam róla egy tesztet

Megkínoztam, összesaraztam, direkt olyan helyre vittem, ahol nem szívesen kerékpároznék. Ez pedig nem volt más. mint a Nagy-Kevély környékének köves-sziklás, jobbára egynyomos útjai, rövid, de igen meredek emelkedői. A terepet nehezítette, hogy az előző napi eső még nem száradt fel teljesen.

A kerékpár egy formailag letisztult, merev-villás, 7023-as alu vázzal rendelkezik, amely középmotoros kialakítású. A meghajtásról egy Bosch 250 W-os motor gondoskodik - a tulajdonos lábai mellett. Egy 400W/h, 11,6A/h Li-ion akkumulátor szolgáltatja hozzá az energiát, papírforma szerint akár 120 km-en át. (Zárjelben jegyzem meg nem fog ennyit el menni.) Visszatöltésre -mint a közép motoros rendszereknél- nincs lehetőség.

A kerékpár meghajtása 1X10-es rendszerű, ami egy elektromos bringánál tökéletes megoldás. XT felszereltségű, ami vonatkozik a váltóra, váltókarokra, a fékekre. A váltókarnál - mint minden e-bikenál - hiányoltam a fokozat kijelzőt. Hagyományos bringánál, nem érdekel, viszont pedelecnél nekem nagyon hiányzik. Itt nem érzem úgy a motoros rásegítés miatt, hogy milyen fokozatban hajtok.

Súlya, nem mintha egy elektromos bringánál nagy jelentősége lenne 23 kg.

Miután megkaparintottam a gépet, rásegítés nélkül tettem meg az első kilométereket. Meglepően jól lehet haladni vele mind síkon, mind kisebb emelkedőkön. (Elektromos bringánál mindig így kezdem a tesztet, mivel anno egy „dög" lemerült alattam Visegrádnál, és pokoli kínok között sikerült vele visszaérnem a városba.) Szóval, ha lemerül az akksi, akkor ezzel kínok-kínja nélkül szépen haza lehet érni. Számomra ez fontos szempont.

BullsFat03

A gép lelke egy Bosch középmotor

Terepre érve a gép maga a brutalitás. Fantasztikusan mászik, ott is, ahol hagyományos montival esélyed sem lenne, ezzel felküzdöd magadat. Igazi cross motoros érzést ad. Nem igazán hatották meg az öklömnyi sziklákkal, sima csúszós kövekkel teletűzdelt erdei utak, egynyomos ösvények.

Mélyebb, saras pocsolyákban kikapart ugyan, de ezt elsősorban a nagy nyomaték és az apró mintás gumi találkozásának tudtam be. Egy durvább, mélyebb mintájú gumival ez szerintem nem fordulhat elő.

Lefelé a bringával nem voltam túl gyors. Ezt elsősorban nem túl nagy fatbike-os gyakorlatomnak tudtam be. Megrögzötten figyeltem az utat és fékeztem sok helyen. Meg kell szokni, hogy ez ott is simán átmegy, ahol a hagyományos montikkal trükközni kell. Ezen kívül egy speciális 4,3" átmérőjű, nem standard kijelző volt rászerelve - ez is megérne egy tesztet egyszer...-, amit nem szívesen törtem volna össze.

BullsFat04

A Nyon computer nem széria tartozék. Terepen túl nagynak, sérülékenynek éreztem

A kijelző egyébként Nyon néven fut. Opcióként lehet az összes Bosch motoros géphez külön rendelni. Ez egy GPS-es alapú pedelec fedélzeti computer extra tudással (GPS navigáció, pontosabb hatótáv méréssel, kapott SMS-ek kijelzésével, szabadon konfigurálható főoldallal stb.), kütyü mániások imádni fogják. Ráadásul a kijelzője szélesebb, mint a gumija, ami szintén nem nevezhető keskenynek.

A szörny egyébként terepen nem túl hangos, amit a becserkészett vadmalacok is tudnának bizonyítani, ha megkérdeznétek tőlük.

Sokan mondják, hogy fat bike ha defektet kap, nem könnyű a nagy gumit felfújni. Jelentem, ez városi legenda. A pumpámmal alig került több időbe életre keltése, mit egy 26"-os monti gumit. (Ha nem hiszed, próbáld ki.)

BullsFat05

Az összbenyomásom pozitív a kerékpárról

Kinek ajánlom?
Kedves barátom, ha kedvet kaptál hozzá a leírás alapján és van rá pénzed, akkor NEKED, hisz neked gyártották. Ezen kívül minden olyan természetet járó embernek, aki nagyobb távolságokat szeretne megtenni terepen csendesen, környezettudatosan. Kedves természetfotósok, vadőrök, természetőrök, orvvadászok ez a bringa nektek készült. A cross motorosok is elgondolkodhatnak egy ilyen gépen, hisz, ez is van olyan jó buli, mint a motorozás. Ráadásul használata az erdőben legális és nem büdös! Szóval hajrá!