Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

Gyrgyi00EUrendezvnyeiElkeresztelték a fővárosi kerékpárkölcsönző-rendszert, a BuBi név 9632 voksot kapott az összes beérkezett 38403 szavazatból.

A kerékagyon augusztus 2-án írtunk először arról, hogy a közbringahálózat megvalósításával megbízott Parking Kft. névpályázaton vár javaslatokat a budapesti rendszer nevére. A pályázat kiírása előtt már a kommentekben összegyűlt egy csomó ötlet, a végső nyertes név pedig rögtön a második javaslat volt.

A Parking Kft.-hoz első körben 3727 javaslat érkezett, ezek közül választott ki ötöt egy hét tagú zsűri. Erre a ötre szeptember 15-én éjfélig lehetett szavazni. A befutó 9.632 vokssal a BuBi lett, mögötte a sorrend: bico 9.515, kerékbár 7.351, cimbike 6.051, bérbi 5.854 szavazattal.

{reklam}

Az Európai Unió 900 millió forinttal támogatja a fővárosi kerékpáros közösségi közlekedési rendszer létrejöttét. A projektet a Fővárosi Önkormányzat száz százalékos tulajdonú szakcége, a Parking Kft. valósíthatja meg nettó 1,06 milliárd forintból.

A Parking mostani bejelentése szerint a 74 dokkoló állomást magában foglaló 2011 nyarára készülhet el. Első körben a Margit híd és a Petőfi híd közötti területet fedi le: a pesti oldalon a Nagykörút-Városliget – Újpesti rakpart, a budai oldalon Széna tér - Margit körút – Duna-part és a Pázmány Péter sétány által határolt, összesen 12,75 km2 területen.

Jövő nyárra 74 darab gyűjtőállomás – Pesten 58, Budán 15, a Margitszigeten pedig 1 darab - épül ki a belváros legforgalmasabb pontjain, 1011 igénybe vehető kerékpárral. Az átlagosan 20 kerékpár tárolására alkalmas gyűjtőállomások egymástól megközelítőleg 500 méterre helyezkednek el. Az éjjel-nappal működő automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló rendszerben lehet majd felvenni, illetve leadni a kerékpárokat. Természetesen minden állomás alkalmas a kerékpárok felvételére és visszahelyezésére.

A regisztrációt követően a kerékpárokat bárki használhatja. A regisztrációs díj a tervek szerint lekerékpározható lesz. A tervezett díjrendszer elsősorban a rövid idejű és rövid távolságú utazásokkal számol, s erre ösztönöz. Ennek megfelelően a használat első fél órája ingyenes lesz, a következő fél óra 1 darab BKV jegy árának, minden további fél óra pedig 2 darab BKV jegy árának megfelelő összegbe kerül majd. Használat után fizetni bankkártyával, hitelkártyával, vagy akár mobiltelefonnal is lehet majd. A lopásoknak szigorú regisztrációval, a gyűjtőállomások mindegyikén elhelyezett kamerával, valamint egyedi kialakítású, speciális kerékpárokkal igyekeznek elejét venni.

A győztes név beküldője egy extra kerékpárt kapott jutalmul, négy társa bicajos kiegészítőkkel lett gazdagabb, s valamennyien ingyenes regisztrációhoz jutnak az első évben.

Kapcsolódó cikkek:

Bérbi, Bico, Bubi, Cimbike vagy Kerékbár?

Jó nevet keresnek KKKR-nek

Biciklivel háztól-házig