Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

izzybikeA cím akár kérdés is lehet. Marek Jurek lengyel feltaláló fejlesztése forradalmasíthatja szerinted a kerékpárt?

Érdekes megoldása mindenesetre egyszerű felépítésű, összecsukható, kényelmesebb, minimális karbantartási igényű, hatékony meghajtású városi kerékpárt eredményez, ezért érdemes lehet odafigyelni rá.

Több dolog nem tetszett Mareknek a kerékpár fejlődésében, például a lánchajtás és a kényelmetlenség, ezért olyan kerékpárt alkotott meg, melyben közvetlenül (vagy hármas agyváltón keresztül) az első kereket lehet lábbal meghajtani és az ülés a nem lefelé, hanem kicsit előrébb mozgó lábnak köszönhetően nagyobb felületű lehet, ami a kis háttámlával együtt sokkal kényelmesebb testhelyzetet eredményezhet, mint azt egy hagyományos kerékpáron megszokhattuk.
A videón ugyan még kicsi üléssel van felszerelve, de ezen még javítani lehetne:

A konstrukció azért is érdekes, mert kis mérete és egyszerű felépítése miatt könnyű kerékpárt lehet készíteni belőle megfelelő sorozatgyártás esetén. Az összecsukhatóság is hasznos, hiszen így kisebb helyen elfér, egyszerűbben tárolható, vagy éppen a lifttel is könnyebb felszállítani a lakásunkba, irodánkba, így a lopástól sem kell tartanunk.

Az első kerék meghajtása ugyan emelkedőn tapadási problémákhoz vezethet, de a feltaláló erre is előállt egy ötlettel. Egy dörzskerékkel összekötve a két kereket, összkerék meghajtást sikerült létrehoznia, így még havas utakon is használható marad a kerékpárja.

Ha ezt a biciklit még egy elektromos meghajtással is ellátnánk, amit tehetünk akár a hátsó kerékbe, akkor igazán jól használható városi elektromos kerékpárt kapnánk, hiszen akkor a komolyabb emelkedők sem jelentenének akadályt a felhasználó számára.

Ez a kerékpár segíthetne abban is, hogy a fekvőkerékpárok felé nyissanak az emberek, hiszen ez egy olyan megoldás, mely a fekvőkerékpárok és a hagyományos kerékpárok között helyezkedik el. De szívesen kipróbálnám!

Hajrá Marek, hajrá IzzyBike!

Mindenképp szurkolunk az ötlet megvalósulásáért!

A cikk eredeziben az ambringa.hu blogon jelent meg.