Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

sks_logoAzok számára akik ismerik a márkát, sőt még inkább azok számára, akik nem ismerik, bemutatjuk azt a gyártót, aki az elmúlt közel 90 évben meghatározó volt a kerékpárpumpák történetében.


1921
A cég története 1921-ben kezdődött, mikor Karl Scheffer-Klute létrehozta függönysín gyártó műhelyét Sundernben, Németország sauerlandi régiójában. Néhány évvel később a kis vállalkozás tulajdonosi jogait veje, Wilhelm Blome kapta meg.

sks011932-1945
Miután a helybéli pumpagyártó cég 1932-ben csődbe ment, Wilhelm Blome újjászervezte a gyár menedzsmentjét, és megkezdte a fém kerékpárpumpák gyártását. Az eladásokat tekintve a 107-es modell az első lett a tömeggyártású pumpák között. A rendkívül egyszerű szerkezetű, fa fogantyúval és dugattyúval és fém csővel ellátott pumpák kézimunkában készültek.

Az 1930-as években a kerékpár az első számú közlekedési eszköz Németországban. A kerékpárgyárak, melyek főként Nueremberg és Bielen városában és környékükön helyezkedtek el, nehezen tudták kielégíteni a gyorsan növekvő igényeket. A pumpa a kerékpár alapfelszereltségébe tartozott, és a kerékpár márkanevét viselte. Wilhelm Blome növelte a gyártóbázist. Az első raktár egy pajtában kapott helyet.

{reklam}

1945-1960
Wilhelm Blome sikeresen újraindította kerékpárpumpa gyárát. A háború utáni évek jelszava a takarékosság és az improvizáció volt. A kerékpár visszakapta kiemelt szerepét, ismét a legfontosabb közlekedési eszköz lett Németországban. A gazdasági fellendülés még váratott magára.

A korai 50-es években az SKS futball-labda pumpák gyártásával szélesítette termékkörét. Ezzel párhuzamosan kifejlesztettek egy szelepcsatlakozót a szingó szelepekhez, mely az SKS első szabadalma lett, és új terméket vezettek be általa, a motorkerékpárokhoz való kézipumpát. A következő években a termék a mezőgazdaságban is elterjedt. 1956-ban a növekedési folyamat új erőre kapott. Annak érdekében, hogy a cég függetlenné váljon az acélcső szállítóktól, az SKS úgy döntött, hogy fő nyersanyaga ezután a műanyag lesz. Az első műanyagcsövek gyártása megkezdődött, és egy évvel később az SKS megkezdte a műanyag pumpák gyártását.

1960-1980
Az 1960-as évek vége felé kerékpáros legenda keletkezett Belgiumban. Eddy Merckx nemzeti hős lett, Belgium pedig kerékpáros nemzetté vált. Maurice Stabbynk, az SKS belgiumi képviselője felismerte a robbanásszerű fejlődést, és az igényt egy olyan pumpára, mely kifejezetten az országúti kerékpárosok számára lenne használható. A fejlesztésért felelős Walter Scheffer vezetésével megalkották a kultikus termékként számon tartott Rennkompressort. Mind a mai napig gyártott termék minden professzionális műhelypumpa atyjának tekinthető.

Az 1970-es években Didi Thurau és Gregor Braun hatására bekövetkezett az első németországi országúti kerékpáros boom. A sárga trikót viselő Thurau tévénézők millióit hozta lázba, 1976-ban pedig Gregor Braunt az év sportolójának választották. A kerékpár versenysport népszerűsége nőtt, és az SKS alkazmazkodva az igényekhez, piacra dobta az első vázpumpát. A Rennstar és a SuperCorsa népszerűvé vált a korszak országúti kerékpárosainak körében.

sks021980-1995
Az 1980-as és 90-es években a vállalat meghatározó tevékenysége azon kerékpárgyártói igények kielégítése volt, melyek alapfelszereltségként adták a kerékpáros pumpát. Az SKS piacvezetővé vált, az kerékpár gyártok egyik fő beszállítója lett, világszerte több, mint 90 országban volt képviselete. A sunderni gyárban naponta 50 000 pumpa gördült le a teljesen automatizált gyártósorról. Több mint 200 szakképzett munkás biztosította a stabil növekedést.

A mountain bike népszerűségének növekedése a korai 90-es években kezdődött. Az olyan új követelmények, mint pl. a multi-szelepes pumpafej és a változatos váz csatlakoztatások, új termékkoncepciót igényeltek. Ennek első példája a kétfejes, gumis rögzítésű Airalpin volt. Az első minipumpa, a könnyű Airboy kifejlesztésével az SKS új trendet vezetett be, mely a következő években forradalmasította a pumpa piacot.

1983-ban a tradicionális angol márka, a Bluemels átvételével az SKS belépett a sárvédőgyártás piacára. A fröccsöntött sárvédők tömeggyártása 1988-ban indult Sundernben. Az ESGE sárvédők gyártásának átvételével a Chromoplastics modell gyorsan a high-end sárvédők piacának világszínvonalú referenciája lett.

1995-2010
1999-ben a Shockboard és X-Tra-Dry modellek megjelenésével, melyek a világ első gyorskioldású, mountainbike kerékpárok számára készült sárvédői voltak, az SKS ennek a dinamikusan növekvő piacnak úttörője és piacvezetője lett. Új stratégiai irányvonalát követve az SKS-Németország sikeres sportolók és profi kerékpárcsapatok szponzora és alkatrész ellátója lett. Az Airchamp Pro és Airgun -a „rapid” CO2 pumpák- a kerékpárversenyek nélkülözhetetlen kellékeivé váltak, bárhol és bármilyen esetben. A magasnyomású országúti pumpa, a Wese piacra dobásával és más kiemelkedő fejlesztéseivel az SKS bebiztosította helyét a versenysportban és elnyerte a fogyasztók elismerését. Az olyan új technológiai kihívásokra, mint amilyen például a függesztéses rendszerek megjelenése az MTB sportban, az SKS azonnal reagált az innovatív rugósvilla pumpák kifejlesztésével. Az új, kiemelkedően megbízható és kompakt MTB pumpák, melyekben magas szinten egyesült a funkció és design, a mountainbikosok első számú kedvencei lettek. Az SKS pumpáihoz megbízható, precíz és teljes körű alkatrészutánpótlást biztosít. 2003-ban az SKS megkezdte a kompakt szerszámkészlet, valamint az innovatív láncvédők gyártását 2010-ben az SKS két új termékkategória, a nyeregtáskák és kulacstartók bevezetésével jelezte további fejlődését és piaci növekedését.

Forrás: Biker.hu