Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

cstdolphin0Terep, vagy aszfalt túrát tennél? Mindkettőre tud a CST megoldást.

Miről is fog szólni ez a cikk?
A hazai forgalmazó (BikeFun) katalógusát lapozgatva rengeteg CST külső gumit találunk. Ezt a cikket tervezve azon gondolkodtam, hogy hogyan tudnék az érdeklődőknek a legjobban segíteni a választásban. Annak nem láttam értelmét, hogy az összes gumit bemutassam, igazából letesztelni ezeket egy év is kevés lenne - pláne, ha valaki (mondjuk én) nem ennek a weboldalnak az üzemeltetéséből él. Annak meg nem sok értelme van, ha az ember felszereli és gurul vele egy kört.

Arra a következtetésre jutottam, hogy bemutatok néhány gumit, ami véleményem szerint jó túrázni. Illetve azokból egyet-egyet tesztelek hónapokon át. Így képet alkotva a választott külső tulajdonságairól.

Mielőtt nekiesnénk ismerkedjünk meg a gyárral.
A Cheng Shin Tire - röviden CST - gyárat 1967-ben alapították Tajvanon. A kezdetben csak kerékpárgumik gyártásával foglalkozott, melyek Maxxis név alatt váltak ismertté.

cst.logo

Jelenleg a világ legnagyobb kerékpárgumi-gyáraként számontartott cég a közelmúltban kilépett a háttérből és a bérgyártás mellett elkezdett saját márkanév alatt is gumikat gyártani és forgalmazni. A CST termékeire jellemző a jó minőség és a kedvező ár/érték arány.

A köpenyek.
Szeretnék mindenkinek kedvezni, így mind aszfaltos, mind terepen történő túrázásra alkalmas gumikat választottam. Árban a középkategóriásakat néztem, mivel ez az, ami véleményem szerint titeket kedves olvasóim a legjobban érdekelhet.

Mielőtt belemennénk néhány szó a méretről.
Én személy szerint az ETRTO méretezést szeretem, mert az pontos összehasonlítható képet ad a gumikról (ettől független én is használom a kerékméretnél a 26" 28" 29" 700-as elnevezést).

Ennél a rendszernél - ami egyébként az angol Európai Abroncs - és Keréktárcsagyártók Technikai Szövetsége rövidítésből származik -, milliméterben adja meg a kerékpárok gumiköpenyének szélességét és a kerék átmérőjét az alábbi formula szerint:

köpeny szélessége   –  kerék átmérője

A CST egy mintát több kerékméretre is gyárt. Így az egyszerűség kedvéért a leírásban csak az ETRTO szerint fogom megadni a méreteket. Puskának viszont itt bemutatom a kettőt.

26"  - 559 mm
27,5"  - 584 mm
28"  -  622 mm
29"  - 622 mm
700  - 622 mm

 

Talán ebből a táblázatból is kiderül, hogy az európai szabvány könnyebben átlátható...

 

Gumik aszfaltos túrázásra

 CST-Carporal

 CST CARPORAL
A külsőt 622 és 559-es kerekű bringákhoz gyártják 3 mérteben. (37-622, 47-559 illetve 40-559) Drótperemes, fényvisszaverő csíkkal ellátott oldalfalai vannak. Kevlár betétes defekt védelem rejtőzik a futófelület alatt, ami véd a szúrt (kör alakú lyuk) és a vágott (hossz irányú lyuk) defekt ellen. Az összetétele a 47-559-esnek Dual compound, ami azt jelenti hogy a gumi futófelületét kétféle anyagból rakják össze. A középső rész keményebb, ellenállóbb (jól gurul, kevésbé kopik), míg a külső váll-részt puhább (jobban tapadó, kanyart stabilabban tartó).


A mintázata aszfaltos használatot sugall, de könnyű terepen, döngölt földutakon sem fog zavarba jönni. A kereket ajánlott 3,4-5,1 bar nyomás közé fújni. Súlya: 590g (622-es). Ára 5 590 Ft (2016)

 CST-OTIS-Classic

 CST OTIS CLASSIC
Az előzőhöz hasonlóan ezt a gumit is két kerékmérethez (40-622 és 47-559) gyártják. A gumi természetesen drótperemes és fényvisszaverőcsíkkal ellátott. Az összetétele a 622-esnek Dual compound.


A mintázata aszfaltos használatot sejtet, amin a vízelvezetés nagyon jól megoldott. A kereket ajánlott 3,4-5,1 bar nyomás közé fújni. Súlya: 830g (622-es). Ára 5 590 Ft (700-as) illetve 5790 Ft (26-os) (2016).

 Sensamo-Firenze

 CST SENSAMO FIRENZE
Ezt a gumit csak 622-es trekking jellegű bringákhoz készítik. 3 szélességben lehet megvásárolni: 32, 37 és 40 mm. Drótperemes, fényvisszaverő szalaggal ellátott Dual compound kialakítású külső. Defektvédelme van, ami EPS rendszerű, ahol a gumi futófelülete és a belső szövet réteg közé egy nagyon könnyű poly-fiber réteget építenek be, ami a gumi súlyára kedvező hatást gyakorol (értsd: nem lesz kő nehéz :D).

A mintázata alapján ez a külső csak aszfalton érzi magát elemében. A kereket ajánlott 3,4-5,1 bar nyomás közé fújni. Súlya: 770 g. Ára 4 590 Ft (2016).

CST-TravellerCityClassic 

 CST TRAVELLER CITY CLASSIC
Ezt az előbbivel ellentétben csak a kisebb - 559-es - kerekű bringákhoz gyártják. Drótperemes fényvisszaverőcsík és defektvédelem nélküli gumi. Két szélességben - 77 és 51 mm - lehet hozzájutni.

A mintázata széles felhasználhatóságot sejtet. A legjobban az aszfalton érzi magát, de nem jön zavarba a könnyű tereptől sem. A kereket ajánlott 2,8-4,5 bar nyomás közé fújni. Súlya: 850g. Ára 2 590 Ft a keskenyebb és 2 790 Ft a vastagabb változatnak (2016).

Ezt a gumit májusban felszereltem az egyik bringámra. Benyomásaimról a bemutató utáni részben olvashattok.

Gumik terep használatra

Critter 

 CST CRITTER
A külső 622 kerékre (29-es MTB) jó szélessége 52 mm. Nem drótperemes, így egy könnyű (hajtogatható) külsőről van szó. Terepfelhasználásra tervezték, így fényvisszaverő szalagot sem kapott. Defektvédelemmel viszont rendelkezik, mégpedig a fentebb bemutatott EPS rendszerrel. Anyagát tekintve Dual compound. A kereket ajánlott 2,8-4,5 bar nyomásra fújni. Súlya: 650 g.

A mintáját elnézve (elég alacsony) ez egy gyors száraz utakra való gumi. Ideális választás hegyeink legálisan kerékpározható útjaira. Ára 8 590 Ft (2016).

caballero 

 CST CABALLERO
Ez is mint az előbbi 622-es kerékre készült két típusa létezik, az egyik drótperemes, a másik hajtogatható. A hajtogatható 57, a hagyományos 62 mm széles. Defektvédelemmel csak a hajtogatható van ellátva, mégpedig EPS rendszerűvel. Természetesen egyiken sem található vényvisszaverő csík. Anyagát tekintve mindkettő Dual compound rendszerű. A kereket ajánlott 2,8-4,5 bar nyomásra fújni. Súlya: 850 g.

Ezek a külsők igazi mindenes terepgumik, változatos terepviszonyokon is jól teljesítenek, sőt még aszfalton is kis ellenállással gurulnak. Hosszú hegyi túrákra jó választásnak tűnik. Ára 8 590 Ft a hajtogatható és 5 190 Ft a hagyományos (2016).

black-jack 

 CST BLACK JACK
584-es (27,5" MTB) kerekekre készített köpeny. Létezik hagyományos drótperemes, és hajtogatható változatban. Mindkettő 50 mm széles. EPS defektvédelemmel és Dual compound összetétellel csak a kevláros peremű rendelkezik. Természetesen egyiken sem található fényvisszaverő csík. A kereket ajánlott 2,8-4,5 bar nyomásra fújni. Súlya: 730 g.

A mintázata alapján igazi hegyi túra gumi. A hajtogatható verzió akár versenyzésre is jó választás lehet.

Ára 8 990 Ft a hajtogatható és 5 590 Ft a hagyományos (2016).

 cstdolphin  CST DOLPHIN COMP

Elérkeztünk bemutatónkban az 559-es kerékmérethez. Néhány éve a terepgumik világában nem is találtunk mást. Most meg 3 kerékméret versenyez a bringások kegyeiért, ami jó is meg nem is.

Vissza a gumihoz, szóval a kerékmérete 559, a gumi szélessége 56 mm. Hagyományos drótos peremű, összetétele egy típusú gumiból van, defektvédelem nem található benne. Szóval semmi extrát nem tartalmaz, a mintája viszont igazi mindenes terepgumi. A kereket ajánlott 2,8-4,5 bar nyomás között tartani. Súlya: 890g. Ára 3 790 Ft (2016).

Az idén ezzel a gumival tekertem több száz kilométert terepen. Véleményemről kicsit lejjebb bemutató utáni részben olvashattok.

 camber

CST CAMBER
559-es kerékhez tervezték. Két szélességben létezik, 56 és 57 mm. Csak hajtogatós változatban készítik, anyagát tekintve Dual compound kialakításúak és EPS defektvédelemmel ellátottak. Szóval mindent tud, amit csak egy bringás számára fontos lehet.

A mintázata igazi terepgumit tükröz. Jó választás lehet azoknak, akik minőségi köpenyt szeretnének öregedő MTB-jük számára.

A kereket ajánlott 2,8-4,5 bar nyomás között tartani. Súlya 650 g. Ára 7 990 a keskenyebb és 8 390 Ft a szélesebb (2016).

Menet közben.
CST Traveller City Classic
Ez egy igaz mindenes gumi számomra. Természetesen ez a köpeny elsősorban aszfaltra termett. 4 barra fújva a kerékpár megy is mint a rakéta. Vastag oldalfala tökéletes a hazai aszfaltos utakon végzett csomagos túrázásra.

A gumi mintájának hála, nyugodt szívvel el lehet vele hagyni a szilárd burkolatú utakat és a könnyű tereppel szintén gond nélkül megbirkózik. Jó választás azoknak, többségében aszfalton tekernek, de ha úgy hozza az élet, szívesen elhagyják azt egy kis extra kalandért cserébe.

CST-Traveller-City-Classic-2

CST Dolphin Comp
Terepen 3 barra fújva jött be nekem a legjobban. Jól mászik, a kanyarokban a tartása jó. Murvás utakon, köves-sziklás talajon, erdei földutakon jól viselkedett. Kedvező ára ellenére meglepően jól használható. Sok nagy márka termékeit lekörözi úttartó tulajdonsága. Saras, esős körülmények közé nem kerültem vele, így ezen tulajdonságait egyelőre nem tudtam kipróbálni. Ajánlom azoknak, aki a hegyekhez „lábon" viszik ki a bringájukat, így aszfalton is sokat tekernek. Ha felfújjuk 4 barra aszfalton is nagyon gyors külső.

cstdolphin2