Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

 shimano slx 00

Ez az erősen műszaki cikk bemutatja az új SLX alkatrész családot.

SLX – Azoknak, akik az új kihívásokat kutatják

A DEORE XT mellett, az új SLX M7100 sorozat szintén megkapja a 12 fokozatú MICRO SPLNE fogas-koszorút 10-45 vagy 10-51 fogkiosztással, 1x12, vagy 2x12 váltás lehetőséggel egyaránt. A dedikált SLX szintű lánccal, 2, illetve 4 dugattyús fékkel, tág állíthatósággal bíró ISPEC-EV váltókarokkal, optimalizált első- és hátsó váltókkal és 12 fokozatra felkészített agyakkal prémium technológiát hoz az igazi mountain bike világába.

shimano slx 01

Hajtóművek

Az új SLX M7100 hajtóművek HOLLOWTECH II technológiával, integrált tengellyel és üreges hajtókarral készülnek. A lánckerekek Dynamic Chain Engagement+ fogprofillal érkeznek, mely a szélesebb és keskenyebb fogaknak köszönhetően kulcsfontosságú a megfelelő lánc feszesség, a könnyed és csendes működés eléréséhez. A lánckerék gyors és biztos rögzítéséhez a hajtómű közvetlen felfogatási rendszert alkalmaz, ami nagyban leegyszerűsíti a lánckerekek cseréjét. 30, 32 és 34 fogú lánckerekek egyaránt elérhetőek hozzá, melyek kompatibilisek az XTR és a DEORE XT rendszerekkel is. A hajtóművek 3 hajtókar hosszal (165mm, 170mm és 175mm) lesznek elérhetőek.

Az SLX 1x12 hajtómű

Az SLX M7100 hajtóművek 3 féle láncvonallal érhetőek el

  • 52mm (FC-M7100-1) a 142 és 148mm-es Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.)-hez. Ez a legkeskenyebb Q-factor 172mm-el. Súlya 631 g.
  • 55mm (FC-M7120-1) 148, vagy szélesebb O.L.D.-hez. Jól jön a széles gumikhoz (Q-factor 178mm) Súlya 638 g.
  • 56.5mm (FC-78130-1) 157mm-es O.L.D. és széles, 181mm-es Q-factor. Súlya 656 g.

(A súly adatok 32 fogú lánckerékkel, 175mm hajtókarhosszal és középrész nélkül lettek mérve).

shimano slx 02

Az SLX 1x12 HOLLOWTECH II hajtómű 36-26F lánckerekekkel és a 10-45F fogas-koszorúval szinte minden terepviszonyon elegendő. Váltás közben a legkisebb lépcsőfokokat kínálja a fokozatok között.

Az SLX 2x12 hajtómű

Kétfajta 2x hajtómű lesz elérhető a piacon, mindkettő 2 csavaros rendszert használ a bal hajtókar rögzítéséhez.

Hasonlóan a DEORE XT-hez, az FC-M7100-2 hajtómű is 142 mm-es O.L.D.-vel 48,8 mm-es láncvonallal és 172mm-es Q-factor-al rendelkezik. A súlya 674 g.

Az FC-M7120-B2 hajtómű 148mm-es O.L.D., 51,8mm láncvonallal és 178mm Q-factor-al érkezik. A súlya 682 g.

(A súlyadatok mindkét karnál 36-26T lánckerékkel, 175mm hajtókar hosszal, és középcsapágy nélkül mérve.),

shimano slx 03

Fogas-koszorú

A 12 fokozatú fogas-koszorúk MICRO SPLINE rögzítéssel rendelkeznek. Két fogkiosztással lesz elérhető, 10-45 (kisebb váltások közötti lépcsőlépcső) és 10-51 (maximális áttétel tartomány).

shimano slx 04

Mindkét fogas-koszorú HYPERGLIDE+ rendszerű, ami a gyors le- és felfelé váltásokat és a rendkívül csendes működést segíti elő. Alumínium tartóbakokon 11 db. acél fogaskerék rögzül, valamint 1 db. alumínium fogaskerék található a tartósság és súly optimális szinten tartása végett.

A CS-M7100-12 10-51 fogkiosztású sor súlya 534g, míg 10-45 f-ös 513g.

Lánc

Az új SLX 12 fokozatú HG lánc újra lett tervezve, hogy az tovább növelje a láncfeszességet és mindig a megfelelő helyen tartsa a láncot. Sil-Tec bevonatot kaptak a rögzítő szemek, melyek így biztosítják a tartósságot és könnyed működést minden körülmény között. A CN—M7100 lánc (113 szem + QuickLink) súlya 252g.

Váltók

Akár a szimpla (RD-M8100-SGS), akár a dupla (RD-M8120-SGS) rendszerhez készült váltót nézzük, az SLX hátsó váltók minden esetben precíz és gyors váltást tesznek lehetővé a 12 fokozatú hatalmas áttétel tartomány mellett is.

Mindkét váltó SHIMANO SHADOW RD+ kialakítást kapott, így csökkentve a sérülés veszélyét és a rázkódást egyaránt. Ez, valamint a 13 fogú vezetőgörgők is hozzájárulnak a bringázás csendesebbé és élvezhetőbbé tételéhez. Az RD-M7100-SGS 316g, az RD-M7120-SGS pedig 322g.

shimano slx 05

Az SLX első váltók egyetlen kialakítással tudják mind a 48,8 és az 51,8mm-es láncvonalat is kiszolgálni, D-type, E-type, vagy M-type rögzítésekkel lesznek elérhetők. Az első váltók súlya FD-M7100-D esetében 135g, az FD-M7100-E 166g, míg az FD-M7100-M esetében 114g.

shimano slx 06

Váltókarok

Mind oldalirányban, mind dőlésszögben állíthatók az új ISPEC-EV váltókarok, ígykönnyen személyre szabhatóak.A 2x12 rendszert használók a bal oldalon egy MONO lever kart találnak (SL-M7100-IL), mely egyetlen karral oldja meg a precíziós le- és felváltást. A váltókarok súlya: SL-M7100-IR: 121g, SL-M7100-IL: 73g.

shimano slx 08

Fékek

Az SLX féktestek XC specifikus 2 dugattyús, valamint Trail/Enduro 4 dugattyús változatban lesznek elérhetőek.

A 2 dugattyús rendszer azonos kialakítású a korábbi verzióval, ami azt jelenti, hogy az SLX szintű G02S/J02A műgyantás betétek és a G04S/J04C fémes fékbetétek csereszabatosak.

shimano slx 07

A 4 dugattyús verzió egy teljesen új konstrukció, mely az XTR M9100 design alapján készült és gyárilag D03S (műgyanta) vagy D02S (fémes) fékbetétekkel érkezik (kompatibilis továbbá a N03A és N04C betétekkel is).

Az új SLX fékkarok egyaránt működnek az XC és a Trail/enduro féktestekkel, s a Shimano SERVO WAVE rendszerének köszönhetően gyors a fékreakció, nagyobb a fékerő és rövidebb a holtjáték. A fékkarok immár 2 ponton érintkeznek a kormánnyal, ezzel rendkívül merev érzetet biztosítva. A karok továbbá rendelkeznek fékkar-távolság állíthatósággal, így akár menet közben is egyszerűen és gyorsan elvégezhető a finomhangolás.

Az XC stílusú fék rendszerek (BR-M7100-BL-M7100) tárcsával (160mm SM-RT70) és fékbetéttel 425g, míg az Enduro rendszerek (BR-M7120-BL-M7120) 444 g súlyt nyomnak.

Féktárcsák

Az SLX szintű ICE TECHNOLOGIES tárcsa (SM-RT70) gyors visszahűlést tesz lehetővé köszönhetően a szendvicsszerűen összepréselt alumínium magnak és acél külső résznek. 140mm (121g), 160mm (133g), 180mm (159g) és 203mm (193g) méretekben lesz elérhető.

Agyak

Önálló SLX első- és hátsó agyak elérhetőek lesznek 100mm és 142mm, valamint 110mm, 148mm és 157mm-el. A hátsó agy (FH-M7110) a Shimano MICRO SPLINE rendszerét használja.

Az agyak súlya: HB-M7110: 142g, HB-M7110-B: 147g, FH-M7110: 350g, FH-M7110-B: 354g, FH-M7130-B: 359g.

shimano slc 090

Összefoglalva

Az Deore XT és SLX szett követik a tavaly megújult XTR alkatrészcsaládot.

Henry Bosch, Shimano Europe MTB termék koordinátora az alábbi szavakkal indította útjára a két új alkatrészcsaládot:

“Sebesség, összpontosítás és kontroll volt a mantránk az XTR tervezésekor, amit tovább vittünk a DEORE XT és az SLX során is. Sokat vizsgáltuk, hogyan és miért kerékpároznak az emberek, s számunkra egyértelművé vált, hogy a megfelelő felhasználásra kell megalkotni a megfelelő teljesítményű és minőségű alkatrészeket. Ezek a világ minden pontján kiszolgálhatják akár a versenyzői ambíciókkal, akár a túrázó szellemiséggel rendelkező kerékpárosokat. Így válik lehetségessé az, hogy a kerékpározással mindenki a lehető legnagyobb élményt kapja.”

Az új SHIMANO DEORE XT és SLX rendszerekkel 2019. Június 14-től találkozhatsz a kiválasztott kereskedőknél egy igazán különleges, elsőbbségi csomag formájában.

Budapesten a Bringalandban és a Bergusonban, Kelet-Magyarországon az Ákosbikeban, Nyugat-Magyarországon a GeorgeSportban.