Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

miert

Ha belegondolunk, érdekes, hogy legtöbbször nem az első, hanem a hátsó keréken kapunk defektet. De mi ennek az oka? A magyarázat egyáltalán nem misztikus, hanem nagyon is egyszerű.

Az első kerék felfordítja az éles, lapos a tárgyakat, majd a hátsó pont felnyársalódik rajtuk. Szeg soha nem szúródik az első kerékbe. A gépjárművek gumijában található finom rozsdamentes sodronydarabok melyek az utakon fekszenek, ugyancsak gyakran okoznak hátsókerék defektet. Nem tudom, hogy kerülnek oda, de ezek lassú, nehezen fellelhető, lyukat ütnek. Az előzőekben leírtak miatt, az első gumit ezek sem fenyegetik.

htskerekdefekt02

Az első kerekre csak üvegszilánkok jelentenek veszélyt. Azok a gumihoz tapadnak. Azonnal ritkán ütnek lyukat, de mivel a gumi felületén maradnak, és az ismételt nyomások miatt (ahányszor az aszfalthoz ér a gumi azon felülete), előbb, vagy utóbb a szövetet is kiszakítják, és defektet okoznak. A hegyes fémtárgyaknak mindegy, hogy milyen az időjárás, az esős idő, viszont az üvegszilánkoknak kedvez, mivel a nedves gumi puhább, és jobban tapad hozzá az üvegszilánk. (A gumi nedvesen könnyebben vágható. Próbálj otthon száraz pengével elvágni egy (rossz) belsőt, majd egy nedvessel.)

Kígyóharapás defekt (a belső becsípődik a talaj és a felni pereme közé) azért gyakoribb a hátsó keréken, mivel nagyobb terhelés nyugszik rajta, mint az elsőn. Ezen felül az első keréknél az effektív súly azért is kisebb, mivel a nagyobb ütődéseket a karjaid automatikusan csillapítják, míg a hátsó feled, pedálozás közben, ennél sokkal merevebb. A hátsó kerék nagyobb ütődéseket kap, mint ami a két kerék közti súlyeloszlásból következik.