- laza sárvédők, láncvédő, pumpa, csomagok vagy csomagtartók
- a nyereg nyikorog (ez esetleg a hajtással is szinkronban lehet)
- a csengő belseje zörög (régi csengőknél előfordul)
- laza küllők pattogó hangot okozhatnak
- lóg (kotyog) a kormánycsapágy
- lötyög, rázkódik a komfort fékkar (ez olyankor fordul elő, amikor a rendes fékkarral fékezünk; a többi, fékezéssel összefüggő zaj okáról a fékezésnél lesz szó)
- a küllő elpattanását egyetlen, határozott kattanás jelzi. Ha a kattanás mégsem ettől származott, akkor vagy összetört valami az egyik táskában, vagy a lánc csapódott rá az alsóvillára (ettől van az a sok apró lepattogzás az alsóvilla lakkrétegén)
- ha a karistoló zörejek kormányzáskor lépnek fel, meg kell nézni a kormánycsapágyat. Halkabb pattogó hangot a hosszúra hagyott és ide-oda csapódó fékkábelek is kelthetnek
- a kerekek felől jövő sziszegés, zizegés a kiszúródott tömlőből származik vagy - szerencsésebb esetben - száraz falevél szorult a sárvédő és a kerekek közé
A zörejeknek nincs közvetlen közük a hajtáshoz és a kerékpár haladó mozgásához, legfeljebb az út zötyögős voltához
Forrás: DR. Nagy Sándor oldala
A hibakereső szakmai lektorálását a Nagy Kerékpár végezte.
Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!