- valami baj van a középcsapággyal vagy a pedálcsapággyal, esetleg a hátsó aggyal (az utóbbi természetesen folyton darál, csak a hajtás szüneteiben nem biztos, hogy halljuk a racsni/szabadonfutó ketyegésétől) (klasszikus -, terep -, országúti -, trekking kerékpár)
- valamelyik váltót rosszul szabályoztuk be, és hozzádörzsölődik a lánc vagy a lánckerék. Ha a hangok hátulról jönnek, lehetséges,hogy a láncfeszítő nem párhuzamos a kerék síkjával (pl. azért, mert elhajlott a váltó rögzítősaruja, vagy a villasaru alsó része, amelyre a saru nélküli váltót szerelik) (terep -, országúti -, trekking kerékpár)
- rossz helyzetben vannak a váltókarok (a nem indexes váltóknál elõfordulhat pl., hogy hátul váltunk ugyan, de utána picit korrigálnunk kell az elsõ váltó helyzetét is, hogy a ferdébb szögben futó lánc ne érjen hozzá az első láncterelőhöz)
- nincs vonalban a lánckeréksor és a hajtómű lánctányérja, s ezért túl ferdén fut a lánc (Egyenes papucsú vázak esetén előforduló hiba.)
- ha a hallott hangok csivitelő verebekre emlékeztetnek, akkor a lánc alapos olajozásra szorul (klasszikus -, terep -, országúti -, trekking kerékpár)
Viszonylag egyenletes, daráló vagy csivitelő hang hallatszik menet közben. A zaj a hajtás időtartamára korlátozódik
Forrás: DR. Nagy Sándor oldala
A hibakereső szakmai lektorálását a Nagy Kerékpár végezte.
Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!