Ha behúzod a féket és azt tapasztalod, hogy nem fog, akkor három dologra gondolhatsz:
- piszkos, zsíros a fékfelület/fékpofa
- a fékpofa kopásából adódóan utána kell állítani a fékpofának
- elkopott a fékpofa
1. Amennyiben az fékező felületet felni oldalfala, vagy a féktárcsa felületét piszkosnak zsírosnak találod, meg kell tisztítani. Erre mosószeres vizet, illetve speciálisan erre tervezett fékfelülettisztító szereket javaslok.
2. A fékpofa után állításáról bovdenes rendszereknél lehet beszélni, hiszen a hidraulikus rendszereknél a fékpofák önbeállóak. Ezt legegyszerűbben a fékkaron található állítócsavarral tudod megtenni. Az állító csavar, egy speciális két részből álló csavar. Egy feszítő részből és egy ellenanyából áll. A feszítő részt ahogy kifelé csavarod, a bowdent megfeszíti és így közelebb kerül a fékpofa a fékező felülethez. Amikor már a fék jól fog, a kontra anyát a fékkarhoz tekered és így a feszítő csavar nem tud visszacsavarodni. Amennyiben itt nem tudod optimálisan beállítani a féket, a féktesten kell a bowden hosszán változtatni. Ezt a műveletet a heti karbantartásnál találod meg!
3. Amennyiben a fékpofa kopott el, akkor azt cserélned kell. Szereld ki a kopott fékpofát és a szakkereskedésben mutasd meg. Kérj a minta alapján a fékedhez kompatibilis fékpofát. Amennyiben nem boldogulsz a kiszereléssel, vidd az egész bringát magaddal. A boltban ha sikerül ellesned, vagy elmagyarázzák, hogy is kell kiszedned, akkor legközelebb már te is boldogulni fogsz vele.