Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

ElsőLámpaR

A világítás a kerékpáron elemes és dinamós kivitelű lehet.

Elemes világítás

Az első amit el kell végeznünk, az elemcsere. Ha ez nem vezet megoldásra izzós lámpáknál nézzük meg az izzó jó-e. Amivel még próbálkozhatunk az elemek és a lámpa találkozási találkozásánál az érintkezők nem oxidálódtak-e. Puha radírral dörzsöljük át a felületet. Ha nem vezet megoldásra keress fel egy szakszervizt. Nem akarunk nagyon hitegetni, valószínűleg újat kell venned.

ElsőLámpaR

Dinamós világítás

Több meghibásodási lehetőség van. Első körben nézzük meg az izzót, hogy jó-e? Sokszor az izzó foglalata oxidálódik és ez okozza a hibát és mikor kicsavarjuk az izzót a wolframszál ellenőrzése miatt, ez az oxid réteg ledörzsölődik és ismét fémes érintkezés jön létre az izzó és a foglalat között. Célszerű egy kis WD40-et fújni a foglalatba ami hosszabb időre megoldást jelenthet.

Probléma esetén a következő lépésként ellenőrizzük a vezetékek csatlakozását a lámpa, illetve a dinamó foglalatánál. Ha még mindig nem működik a világítás, akkor a vezetékrendszeren keressünk szakadásra utaló nyomokat és cseréljük ki a sérült vezetéket. Amennyiben ez sem vezet megoldásra a dinamó hibásodhatott meg, bár erre igen kicsi az esély. Inkább forduljunk szakszervizhez.

Amennyiben a világítás nemrég lett felszerelve a bringánkra, célszerű csiszolópapírral lecsiszolni a festéket a lámpakonzol és a váz/sárvédő találkozási pontjánál, hogy fémes érintkezést kapjunk.

világitas

Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!