Amennyiben a kormány csapágy kilazult, kotyog, vagy más néven lóg, akkor gondoskodni kell annak meghúzásáról, hogy menet közben a rendszer nehogy balesetet, komolyabb kárt okozzon. Ezt a következőképpen lehet ellenőrizni:
- Mindkét kezeddel megfogod a kormányt
- Behúzod az első féket
- egmozgatod a kormányt előre hátra
- Ha kottyanást érzel, jobb kezeddel megfogod a csapágyat a alsó csészénél és megbizonyosodsz róla,hogy ez a rész kotyog-e. (Ha nem akkor a teleszkópod becsúszószára kottyan.)
Két fő kormánycsapágy-rendszer létezik: a régebbi menetes, illetve a ma leginkább elterjedt menet nélküli (a köznyelv A-head-esnek ismeri.) Az előbbi rendszer menetes villanyakat alkalmaz, a felső csészén belső menetet találunk, mely a villanyakra csavarodik fel. Egy kontraanyával tudjuk rögzíteni a pontosan beállított csapágyat. A másodiknál villanyak nem tartalmaz menetet, a kormányszár (stücni) bilincses rögzítéssel csatlakozik külső felületére, a csapágy beállítását pedig a felső kupakban található imbuszcsavarral végezzük.
A csapágyak beállítása alatt azok megfelelő mértékű összehúzását értjük.
Személy szerint én azt szeretem, ha úgy van összehúzva a kormány csapágy, ha megemelem a bringa elejét és elfordítom a kormányt, akkor egy icipici ellenállással sikerül csak. Az semmiképpen sem jó ha kotyog a csapágy.
Menetes rendszer
Itt a felső kónusz felrakása után (rendszerint menetes, tehát rá kell csavarni a villanyakra), egy olyan alátét jön, aminek belső oldalából kinyúlik egy kis orom, ami a villanyakba mart horonyba csúszik bele. (Ez nem engedi az alsó kónuszt kicsavarodni.) ez után jön a rögzítő (ellen) anya, amivel fixre húzhatjuk a rendszert. A menetes kónusz, illetve a rögzítő anya spec. kulcsot igényel. Ez általában 28-32-es méretű lapus kónuszkulcs.
Menet nélküli rendszer
Ezt kicsit egyszerűbb. Három imbusz csavart találsz a villanyak felől. 1-et felülről, ami egy kupakon át a villanyak rózsájába kell csavarni, kettőt pedig oldalt egymás alatt. A felsővel lehet össze húzni a kormány csapágyat, az oldalsókkal lehet rögzíteni ezt a pozíciót, valamint a kormányt egyenesbe állítani. A sorrend fontos és nem felcserélhető! Kotyogás esetén lazítsd ki a két oldalsót, ezután a felsővel bűvészkedj, állítsd be a csapágyat. Végül a másik kettővel rögzítsd a kormányt.