Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Canti-,"V"- Patkófékek beállítása

Egyik kezeddel fogd meg a fékpofát, a másikkal pedig egy picit lazítsd ki a rögzítőanyákat.

Csak annyira, hogy ne könnyen, de állítani tudj a fékpofa helyzetén.

Húzd be a fékekhez tartozó fékkart.

Miközben tartod a fékkart, a másik kezeddel addig mozgatod a fékkart, még az a felni fékező felületére nem fekszik, és a fékező felület párhuzamos nem lesz a felni felületével.

Újabb fékeknél a homorú és domború anyák lehetővé teszik ezt a szögállítást, régebbi fékeknél erre nincs lehetőség.

Húzd meg a rögzítőcsavart ügyelve arra, hogy a fékpofák ne mozduljanak el.

Ha kész mindkét oldal, a fékbetétet a lehető legközelebb kell állítani a felnihez, illetve központosítani kell a két fékpillangót.

Tárcsafékek beállítása:

Fékpofa és a féktárcsa párhuzamosítása

Ha ferdén van felrakva a munkahenger, kilazítjuk a fék rögzítő csavarjait, (azokat amelyek nem a vázhoz, hanem a konzolhoz fogják), majd erőteljes fékezés közben ismét ráhúzzuk őket.

Fékpofa és a féktárcsa távolságának beállítása

A bowdenes tárcsaféken van pofatáv állítási lehetőség legalább a belső oldalon. Ha csak ott van, a külső oldal távolságát csak a bowden rövidítéssel oldhatod meg.

Hidraulikus fékek általában automatikusan beállnak.

Fontos, hogy a belső oldalon lévő pofa már szinte súrolja a tárcsát, nehogy fékezéskor a másik eltolja azt középről. A külső pofa lehet akár jóval messzebb is, bár én azt preferálom, ha az is jó közel van. (ízlések és pofonok)

A féktárcsába a használat folyamán ütés, „nyolcas" kerülhet, ennek az a jele, hogy kiengedett fékkarok estén egy ponton súrlódik a féktárcsa a pofához. Ilyenkor a tárcsát is egyengetni kell, ezt bízd szakszervizre!

Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!