Felnifékes rendszer esetén az a legfontosabb, hogy a kerékben ne legyen nyolcas. A féket csak hibátlan, egyenesen futó kerékhez lehet beállítani.
Abroncs fék esetén, azt, hogy kétoldalt a fékpofák egyenlő távolságra legyenek a felnitől, a fék oldalán lévő kis "fékvisszahúzó-rugó-előfeszítő" csavarral tudsz állítani.
- Nézd meg melyik oldalon van a közelebb a féktest a felnihez.
- Első körben az ezen az oldalon lévő csavart tekerd befelé, így erősebb lesz a benne lévő rúgó ereje és el tudja húznia féktestek a felnitől.
- A másik féktestben lévő állító csavart ha kifelé csavarjuk a rúgó erejét csökkentjük így kevésbé tudja a másik féktestet a felnire húzni.
- Addig folytatjuk az állítgatást, még sikerül központosítani a féket
Tárcsafék esetén a hidraulikus rendszereknél nem kell ezzel foglalkozni, mivel a pofák önmaguk beállnak a megfelelő távolságra. Bowdenes rendszereknél a legtöbb esetben az egyik pofa fix. A fékkar húzásakor a másik pofát nyomjuk a tárcsához, amely emiatt oldalirányba elhajlik, és hozzáérve a másik pofához létrejön a fékezés.
Ebben az esetben a nem mozgó pofát állítjuk be először, úgy, hogy a tárcsától 1-2 mm-re álljon. Ehhez állítjuk a másik pofát úgyhogy ne érjen a tárcsához a fékkar alapállapotában.