Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Nézd meg a külső gumi oldalfelületét körbe. Amennyiben repedéseket látsz rajta, az azt jelenit, hogy a külső elöregedett. Itt az ideje a lecserélésének.

A futófelület vizsgálata során, amennyiben a mintázatot kopottnak ítéled meg szintén cserélni kell a gumit. Sok gyártó kopásjelző barázdát is beleépít a gumijába. Ha ez eltűnik, ideje új gumit vásárolnod.

Gyakorta előfordul, hogy a hátsó külső már nagyon kopott, de az első még jó állapotban van. Egy első guminak kb. háromszor olyan hosszú élete van, mint a hátsónak, mivel nincs rajta akkora súly, és forgónyomatékot se neki kell átadni.

Sok kerékpáros, és még néhány jót akaratú szerelő is egyszerűen kicseréli a két külsőt. Az első kerékre felteszi a kopottat, mivel az ott még egy jó ideig kitart. Ez súlyos hiba! Az első gumi, sokkal fontosabb, mint a hátsó. Mind kanyarodáskor, mind fékezéskor az első kerék veszi át a fő szerepet. Ha ekkor valami baj történik (pl. megcsúszás, vagy szétrepedés), az a kerékpáros életébe kerülhet. Ha defektet kapunk - és erre kopott külsővel sokkal nagyobb az esélyünk -, akkor a hátsó kerék esetében valószínűleg lelassítunk és megállunk. Az első keréknél, főleg nagy sebesség esetén, fennáll az a veszély, hogy a külső leugrik a felniről, és beszorul az első villa közé. Ez szörnyű következményekkel járhat.
Ha mindenképpen valamelyik külsőt még hasznosítani akarjuk, akkor azt javaslom, hogy az elsőt tegyük fel hátra, és vegyünk egy újat előre. Így már nyugodtan alhatunk.

Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!