Ez a hibajelenség monoblokk (Nem bontható középcsapágy tengellyel.) típusú közép csapágyaknál nem jellemző. Ha még is előfordulna a hibát csak cserével tudod kijavítani. Fordulj szakszerízhez.
Hagyományos csapágyas rendszernél a következőt kell tenni:
- Leszereled a hajtókart mindkét oldalon.
- A kerékpár bal oldalán találsz egy záró gyűrűt, amely oldalán rovátkák vannak. Lazítsd meg az óramutató járásával ellentétes irányba. Ehhez egy speciális körmös kulcs szükséges.
- Miután leszerelted ezt a zárógyűrűt, ami az állítható rögzítőcsésze külső menetén volt. Szereld ki azt. (Lehet, hogy speciális kulcs szükséges hozzá.) Vigyázz mert a csésze belsejében csapágy golyók találhatóak. Azokat tedd egy helyre.
- Húzd ki a tengelyt.
- Szereld ki a jobb oldali fix csészét. (Vigyázz a benne lévő golyókra.
- Tisztítsd meg az összes alkatrészt.
- Vizsgáld meg a tengely és a csészék futófelületét, hogy nem kopottak-e, vagy nincs-e bennük bemaródás. (Ha igen ki kell cserélni azokat.)
- Vizsgáld meg a csapágygolyókat. Ha kopottnak tűnnek, vagy nem gömb alakú valamelyik, akkor cseréld ki az összeset. (Én alapból az összes cseréjét javaslom.)
- Zsírozd be mindkét csésze menetét és belső futófelületét.
- Rakd bele a csészébe a golyókat.
- Zsírozd be a golyókat ismét. (Ezzel megakadályozod, hogy szerelés közben elmozduljanak.)
- Szereld vissza a jobb oldali fix csészét és húzd meg erősen.
- Told vissza a tengelyt a helyére. Figyelj, hogy melyik oldal kerül jobb oldalra. (Hosszabbik vége)
- Szered vissza az állítható csészét, úgy hogy kicsit megszoruljon. Forgasd a tengelyt és ha szorosnak érzed kicsit lazítsd vissza.
- Helyezd fel az zárógyűrűt és szorítsd meg.
- Ellenőrizd, hogy a tengely könnyen járjon, de ne kottyanjon. Ha nem jó lazítsd vissza a zárógyűrűt és állíts a csészén.(Lehet, hogy csak többszöri próbálkozásra sikerül beállítanod)
- Szereld vissza a hajtókarokat.