A váltás nehezen megy, a bowdenek rozsdásnak tűnik. Ez több éve használt, nem karbantartott rendszernél fordulhat elő. Azonnali bowden és bowden ház csere javasolt.
- Vedd le a bowden végéről a bowden sapkát (Már ha még van rajta).
- A váltónál a bowden szorító csavart lazítsd meg.
- Húzd ki a bowdent a bowdenházakból.
- Szereld ki a váltókarból a bowdent. (Ennek hogyana váltó típusonként változó, ezt keresd a váltód műszaki leírásában)
- Vedd le a kerékpár vázról a bowden házakat.
- Az új bowdenházakat vágd azonos méretűre, mint a régi.
Ügyelj arra, hogy váltó bowdenházat használj, ne fék bowdenét.Ez a műanyag alatt hosszirányú drótszövetet használ, valamint véknyabb mint a fékbowden ház. A méretre vágáshoz speciális fogó, vagy egy nagyon jó minőségű csípőfogó kell.
- Nézd meg a bowden házak végét, hogy a kijáratuk szabadak-e. Ha nem akkor egy vékony imbuszkulcsal, vagy árral igazítsd meg.
- Tedd fel a bowdenházak végére a kupakokat.
- Szereld fel a vázra a bowdenházakat.
- Tedd be az új váltó bowdent a váltó karba.
- Fűzd végig a váltóbowdent a házakban.
- Rögzítsd a bowdent a váltóban a bowdenszorító csavarral.
- Tedd fel a bowden végére a zárósapkát.
- Állítsd be a váltót.
TIPP: Van egy másik lehetóség is erre a problémára, amit személyszerint nem javaslok, mert csak szükségmegoldás, és a váltás precízsége nem olyan lesz, mintha új bowdent és házat raknánk fel a kerékpárra.
- Vedd le a bowden végéről a bowden sapkát (Már ha még van rajta).
- A váltónál a bowden szorító csavart lazítsd meg.
- Húzd ki a bowdent a bowdenházakból.
- Finom dörzspapírral dörzsöld át a bowdent, hogy szép fényes legyen.
- Fújj, vagy csöpögtess a bowden házakba egy kevés finom olajat.
- Fűzd végig ismét a váltóbowdent a házakba
- Rögzítsd a bowdent a váltóban a bowdenszorító csavarral.
- Tedd fel a bowden végére a zárósapkát.
- Állítsd be a váltót.