Ha monoblokk rendszerű középcsapágyunk van, akkor ellenőrizzük annak kotyogását.
- Hajolj a kerékpárod fölé.
- Fogd meg a két hajtókart a kezeddel. ( A hajtókar 3 és 9 óránál áll.)
- Próbáld mozgatni a hajtókart oldal irányba.
- Ha mozog, akkor ellenőrizd, hogy a hajtókar a tengelyhez szorosan illeszkedik-e. (Meg van-e húzva a hajtókar csavar.)
- Ha igen akkor a monoblokk tengelye kotyog. Ki kell cserélni, amihez monoblokk kiszedő szerszám kell. Ha nem rendelkezel ilyennel, akkor irány a szakszerviz!
Ha van kiszedő szerszámod:
- Távolítsd el a hajtókart
- Csavard ki a hajtókar rögzítő csavart (Általában imbuszcsavat)
- A hajtókar leszedő célszerszámot csavard be kézzel a hajtókar menetes részére. Ha megszorult, villáskulccsal kicsit húzd meg. Vigyázz több fajtája van, a hajtóművedhez illeszkedő típust kell használnod!
- A leszedő szerszám csavarját csavard az óramutató járásával megegyezően. Először megszorul, majd ha tovább csavarod, szépen lehúzza a hajtókart a tengelyről.
- Illeszd a monoblokkhoz megfelelő célszerszámot a középcsapágycsésze bal oldaldali fogazott részébe. Vigyázz több szerszám létezik, monoblokk típusonként! Csak a tiedhez pontosan passzoló célszerszámot használd!
- Villáskulccsal, állítható kulccsal csavard a szerszámot az óramutató járásával ellentétes irányba, még a csésze ki nem csavarodik.
- Ismételd meg a műveletet a jobb oldalon.
TIPP: Ügyelj arra, hogy a monoblokkok nagyésze angol menetes, ahol a jobboldali csésze balmenetes. Így ezt az óra járásával egyező irányban kell kilazítani. Olaszmenetes monoblokknál a jobboldali csésze is jobbmenetes, akárcsak a bal.
- Így a monoblokkot sikeresen eltávolíthatjuk.
Azt, hogy angol vagy olasz menetes a csapágy, úgy tudod megállapítani, hogy megméred a vázon a középcsapágyház szélességét. Ha 68 vagy 73mm, akkor angol. Ha 70mm akkor olasz.
Az új alkatrész beszerelése:
- Kend be a középcsapágy menetét zsírral
- Keresd meg a monoblokkon az R és L feliratot, amely a jobb illetve bal oldalt jelölik.
- Csúsztasd az L oldalt a középcsapágyház jobb oldalán be, hogy a másik oldalon kiérve, immáron a bal oldalon helyezkedjen el.
- Csavard be a monoblokkot kézzel amíg tudod a vázba.
- A kiszedő célszerszámmal húzd meg, hogy a helyére kerüljön. Figyelj a menet irányára, lásd az kiszedésnél írtakat. A legtöbb csapágy, mivel angol menetes, az óra járásával ellentétes irányban húzható meg.
- A bal oldali a csészét húzd meg az óramutató járásával megegyezően, még meg nem szorul.