Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 monoblockR

Ha monoblokk rendszerű középcsapágyunk van, akkor ellenőrizzük annak kotyogását.

  1. Hajolj a kerékpárod fölé.
  2. Fogd meg a két hajtókart a kezeddel. ( A hajtókar 3 és 9 óránál áll.)
  3. Próbáld mozgatni a hajtókart oldal irányba.
  4. Ha mozog, akkor ellenőrizd, hogy a hajtókar a tengelyhez szorosan illeszkedik-e. (Meg van-e húzva a hajtókar csavar.)
  5. Ha igen akkor a monoblokk tengelye kotyog. Ki kell cserélni, amihez monoblokk kiszedő szerszám kell. Ha nem rendelkezel ilyennel, akkor irány a szakszerviz!

monoblockR

Ha van kiszedő szerszámod:

MonoblockkiszedőR

    1. Távolítsd el a hajtókart
    2. Csavard ki a hajtókar rögzítő csavart (Általában imbuszcsavat)
    3. A hajtókar leszedő célszerszámot csavard be kézzel a hajtókar menetes részére. Ha megszorult, villáskulccsal kicsit húzd meg. Vigyázz több fajtája van, a hajtóművedhez illeszkedő típust kell használnod!
    4. A leszedő szerszám csavarját csavard az óramutató járásával megegyezően. Először megszorul, majd ha tovább csavarod, szépen lehúzza a hajtókart a tengelyről.
    5. Illeszd a monoblokkhoz megfelelő célszerszámot a középcsapágycsésze bal oldaldali fogazott részébe. Vigyázz több szerszám létezik, monoblokk típusonként! Csak a tiedhez pontosan passzoló célszerszámot használd!
    6. Villáskulccsal, állítható kulccsal csavard a szerszámot az óramutató járásával ellentétes irányba, még a csésze ki nem csavarodik.
    7. Ismételd meg a műveletet a jobb oldalon.
TIPP: Ügyelj arra, hogy a monoblokkok nagyésze angol menetes, ahol a jobboldali csésze balmenetes. Így ezt az óra járásával egyező irányban kell kilazítani. Olaszmenetes monoblokknál a jobboldali csésze is jobbmenetes, akárcsak a bal.
  1. Így a monoblokkot sikeresen eltávolíthatjuk.
Azt, hogy angol vagy olasz menetes a csapágy, úgy tudod megállapítani, hogy megméred a vázon a középcsapágyház szélességét. Ha 68 vagy 73mm, akkor angol. Ha 70mm akkor olasz.

Az új alkatrész beszerelése:

  1. Kend be a középcsapágy menetét zsírral
  2. Keresd meg a monoblokkon az R és L feliratot, amely a jobb illetve bal oldalt jelölik.
  3. Csúsztasd az L oldalt a középcsapágyház jobb oldalán be, hogy a másik oldalon kiérve, immáron a bal oldalon helyezkedjen el.
  4. Csavard be a monoblokkot kézzel amíg tudod a vázba.
  5. A kiszedő célszerszámmal húzd meg, hogy a helyére kerüljön. Figyelj a menet irányára, lásd az kiszedésnél írtakat. A legtöbb csapágy, mivel angol menetes, az óra járásával ellentétes irányban húzható meg.
  6. A bal oldali a csészét húzd meg az óramutató járásával megegyezően, még meg nem szorul.

Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!