Szereld le a hajtókarokat:
Monoblokk típusú rendszer esetén:
- Csavard ki a hajtókar rögzítő csavart (Általában imbuszcsavat)
- A hajtókar leszedő célszerszámot csavard be kézzel a hajtókar menetes részére. Ha megszorult, villáskulccsal kicsit húzd meg. Vigyázz több fajtája van, a hajtóművedhez illeszkedő típust kell használnod!
- A leszedő szerszám csavarját csavard az óramutató járásával megegyezően. Először megszorul, majd ha tovább csavarod, szépen lehúzza a hajtókart a tengelyről.
Ék rögzítéses rendszernél:
- Csavard le az ékrögzítő anyát egy 10-es villáskulccsal.
- Fordítsd úgy a hajtókart, hogy az ék menetes része legyen felül.
- Keress egy keményfa lécdarabot és tedd az ék menetes végére.
- Kalapáccsal üss rá a lécre, még az ék ki nem esik. (A lécdarab segít az ék menetépségének megőrzésében.)
- Húzd le a hajtókart a tengelyről.
- Takarítsd meg a hajtókart és a lánctányérokat minden piszoktól!
- Nézd át a hajtókar szárát, látható-e rajta repedés, komolyabb sérülés. (A pedál csatlakozását, a lánctányérok csatlakozását, illetve a tengely és a hajtókar csatlakozási felületét vizsgáld meg alaposan! Ha valami rendellenességet tapasztalsz, fordulj szakszervizhez!
- Nézd meg a fogak ívét és döntsd el szemrevételezéssel, hogy mennyire kopottak a felületei. Ha nem vagy biztos, kérd szakemberek segítségét. Egy biztos! Ha a lánc ugrik az adott fogaskeréken, annak ellenére, hogy azok tiszták, akkor biztos cserélned kell.
- Szereld vissza a hajtókart.
FONTOS! Négyszög végződésű tengelynél NE, bordás tengelynél zsírozd be a tengelv végét.
- Illeszd fel a hajtókart a tengelyre. Jobb oldalon van az, amelyiken a lánckerekek találhatóak!
Monoblokkos rendszernél a hajtőkar rögzítőcsavarral fixálhatod a hajtókart a tengelyen.
Ékes rendszernél tedd vissza az éket, ügyelve arra, hogy az ék domború felülete legyen a tengellyel ellentétes oldalon. Üss néhányat az ék végére, hogy megszorulva rögzítse a hajtókart. Csavard vissza az ékrögzítő anyát az ék menetes végére. Az alatta lévő alátétekről se feledkezz meg! A legtöbb esetben a kiütött ék már nem használható fel újból, ki kell cserélni.