- Szereld ki a pedált a hajtókarból.
Ehhez egy pedálkulcsra, vagy egy 15-ös villás kulcsra van szükséged. A jobb oldali pedált az óramutató járásával ellentétes, a baloldalit az óramutató járásával megegyező irányba tudod kicsavarni. (A hajtás irányával ellenkező irányba.) Egyszerűbb úgy megjegyezni, hogy ha a kerékpárt oldalról nézzük, akkor mindig a hátsó kerék felé kell fordítani a kulcsot.
- Keretes pedál esetén szereld le a pedál keretet, ha nem férsz hozzá a kulccsal.
- Távolítsd el a porvédő sapkát (Egy lapos csavarhúzó segítségéve, vagy ha menetes egy imbuszkulcs segítségével.)
- A porvédő sapka alatt egy anyát találsz, amely a tengelyre rögzíti a pedált. (Elképzelhető, hogy dugókulcsra lesz szükséged!)
- Távolítsd el az alátéteket.
- Csavard ki a kónuszt.
- Óvatosan húzd le a pedált a tengelyről. Vigyázz a csapágygolyókra, ha nem kosárban vannak könnyen elgurulhatnak.
- Tisztítsd meg az összes alkatrészt.
- Vizsgáld meg a tengely és a kónusz futófelületét, hogy nem kopottak-e, vagy nincs-e bennük bemaródás. (Ha igen ki kell cserélni azokat, vagy új pedálra lesz szükséged.)
- Vizsgáld meg a csapágygolyókat. Ha kopottnak tűnnek, vagy nem gömb alakú valamelyik, akkor cseréld ki az összeset. (Én alapból az összes cseréjét javaslom.)
- Zsírozd be a pedálban található csapágycsészéket.
- Rakd bele a golyókat, majd zsírozd be azokat újra, ezzel rögzíted az esetleges elmozdulás ellen.
- Ellenkező sorrendben rakd össze a pedált.
- Állítsd be kottyanás mentesen a csapágyakat.
- Rögzítőanyával fixáld a pedált a tengelyen.
- Szereld vissza a korvédőt, majd a pedál keretet. (Ha van.)
- Vizsgáld meg a pedál tengelyt. Az egyikben egy R a másikban egy L betűt fogsz találni. R a jobb, L a bal oldali pedálod. (Fordítva ne kíséreld meg vissza csavarni, mert nem jön össze, csak a hajtókar és a pedál menetét teszed tönkre.
- Zsírozd be a pedál menetes részét.
- Hajtsd be kézzel a pedált a hajtókarba. A jobb oldalit az óramutató járásával, a baloldalit ellenkező irányba kell csavarni. (A hajtókar hajtás irányába.)
- Húzd meg erősen a pedálkulcs segítségével a pedált, hogy rögzüljön a hajtókarban.