Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 meneteskormánycsapágyR

Két fő kormánycsapágy-rendszer létezik: a régebbi menetes, illetve a ma leginkább elterjedt menet nélküli (a köznyelv A-head-esnek ismeri.)

              meneteskormánycsapágyR

Menetes kormánycsapágy esetén

  1. Lazítsd ki a kormányszár tetején lévő csavart kb fél centit csavard ki
  2. Üss rá a csavar tetejére egy kalapáccsal. (Így kioldod az éket, amely a kormányszárat a villa belsejében rögzíti.
  3. Húzd ki a kormány szárat a villanyakból.
  4. Csavard le az anyát, amely a villa tetején található. (1)
  5. Vedd ki az alátéteket, amelyeket az anya alatt találtál. (Jegyezd meg a sorrendjüket!)
  6. Csavard ki a kónuszt (2). (Közben alulról fogd össze a vázat és a villát, hogy szét ne essenek, mert akkor szét gurulhatnak az alsó csésze csapágygolyói.)
  7. Szedd ki a kónusz alatti csapágygolyókat és tedd félre (6).
  8. Óvatosan szedd ki az alsó csészében lévó csapágygolyókat (6).
  9. Szedd ki a villát a vázból.
  10. Takarítsd meg az alsó és felső csészéket, valamint a csapágygolyókat (3; 4).
  11. Keress bemaródásokat a csapágycsészék és a kónuszok felületén. (Ha találsz akkor új kormánycsapágyat kell venned.)
  12. Vizsgáld meg az össze csapágygolyót hogy tökéletesen gömb alakú-e. (Ha igen visszarakhatod az összeset, ha nem akkor az összeset cseréld ki!)
  13. Zsírozd be a csészéket (3; 4).
  14. Tedd beléjük a csapágygolyókat (6), majd kenj rájuk még egy kis zsírt.
  15. Tedd vissza a villát a vázba.
  16. Csavard fel a kónuszt, hogy éppen szoruljon (2).
  17. Tedd vissza az alátéteket a megfelelő sorrendben.
  18. Csavard fel az ellenanyát (1).

menetes kormánycsapágy02R

Az alátét általában speciális (A), mivel a belső oldalából kinyúlik egy kis orom, ami a villanyakba mart horonyba csúszik bele. (Ez nem engedi az alsó kónuszt kicsavarodni.) ez után jön a rögzítő (ellen) anya, amivel fixre húzhatjuk a rendszert. A menetes kónusz, illetve a rögzítő anya spec. kulcsot igényel. Ez általában 28-32-es méretű lapus kónuszkulcs.

A menet nélküli rendszer

Menet nélküli rendszer kicsit egyszerűbb. Három imbuszcsavart találsz a villanyak felől. 1-et felülről, ami egy kupakon át a villanyak rózsájába kell csavarni, kettőt pedig oldalt egymás alatt. A felsővel lehet össze húzni a kormány csapágyat, az oldalsókkal lehet rögzíteni ezt a pozíciót, valamint a kormányt egyenesbe állítani.
    1. Csavard ki a felső imbusz csavart (1). És vedd le a zárókupakkal együtt(3).
    2. Lazítsd meg a két oldalt található imbuszcsavart (2), majd a kormányszárat vedd le a villanyakról.

      AheadsetbeállításaR

    3. Vedd ki az esetleges hézagolókat, valamint, az alátéteket. (Nézd meg, melyik hogy volt beszerelve, mert csak ugyanúgy lehet vissza szerelni. Pl a felső csapágykónuszt rögzítő/központosító alátét.)
    4. Vedd le a felső csapágykónuszt (5). (Közben alulról fogd össze a vázat és a villát, hogy szét ne essenek, mert akkor szét gurulhatnak az alsó csésze csapágygolyói.)

Headset02R

  1. Szedd ki a kónusz alatti csapágygolyókat és tedd félre.
  2. Óvatosan szedd ki az alsó csészében lévó csapágygolyókat.
  3. Szedd ki a villát a vázból.
  4. Takarítsd meg az alsó és felső csészéket (6; 7), valamint a csapágygolyókat.
  5. Keress bemaródásokat a csapágycsészék és a kónuszok felületén. (Ha találsz akkor új kormánycsapágyat kell venned.)
  6. Vizsgáld meg az össze csapágygolyót hogy tökéletesen gömb alakú-e. (Ha igen vissza rakhatod az összeset, ha nem akkor az összeset cseréld ki!)
  7. Zsírozd be a csészéket (6; 7).
  8. Tedd beléjük a csapágygolyókat, majd kenj rájuk még egy kis zsírt.
  9. Tedd vissza a villát a vázba.
  10. Tedd vissza a felső kónuszt (5), majd az esetleges alátéteket a megfelelő sorrendben.
  11. Tedd vissza a villanyakra a kormányszárat.
  12. Tedd vissza a villanyak tetejét záró kupakot (3) az imbuszcsavarral (1), és húzd meg úgy, hogy ne kotyogjon a kormánycsapágy, de ne is járjon túl könnyen.
  13. Állítsd be a kormányt úgy hogy a vázra pont merőleges legyen.
  14. Húzz meg a kormányszár két imbuszcsavarját, hogy rögzítsd a kormányszár pozícióját.

Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!