Két fő kormánycsapágy-rendszer létezik: a régebbi menetes, illetve a ma leginkább elterjedt menet nélküli (a köznyelv A-head-esnek ismeri.)
Menetes kormánycsapágy esetén
- Lazítsd ki a kormányszár tetején lévő csavart kb fél centit csavard ki
- Üss rá a csavar tetejére egy kalapáccsal. (Így kioldod az éket, amely a kormányszárat a villa belsejében rögzíti.
- Húzd ki a kormány szárat a villanyakból.
- Csavard le az anyát, amely a villa tetején található. (1)
- Vedd ki az alátéteket, amelyeket az anya alatt találtál. (Jegyezd meg a sorrendjüket!)
- Csavard ki a kónuszt (2). (Közben alulról fogd össze a vázat és a villát, hogy szét ne essenek, mert akkor szét gurulhatnak az alsó csésze csapágygolyói.)
- Szedd ki a kónusz alatti csapágygolyókat és tedd félre (6).
- Óvatosan szedd ki az alsó csészében lévó csapágygolyókat (6).
- Szedd ki a villát a vázból.
- Takarítsd meg az alsó és felső csészéket, valamint a csapágygolyókat (3; 4).
- Keress bemaródásokat a csapágycsészék és a kónuszok felületén. (Ha találsz akkor új kormánycsapágyat kell venned.)
- Vizsgáld meg az össze csapágygolyót hogy tökéletesen gömb alakú-e. (Ha igen visszarakhatod az összeset, ha nem akkor az összeset cseréld ki!)
- Zsírozd be a csészéket (3; 4).
- Tedd beléjük a csapágygolyókat (6), majd kenj rájuk még egy kis zsírt.
- Tedd vissza a villát a vázba.
- Csavard fel a kónuszt, hogy éppen szoruljon (2).
- Tedd vissza az alátéteket a megfelelő sorrendben.
- Csavard fel az ellenanyát (1).
Az alátét általában speciális (A), mivel a belső oldalából kinyúlik egy kis orom, ami a villanyakba mart horonyba csúszik bele. (Ez nem engedi az alsó kónuszt kicsavarodni.) ez után jön a rögzítő (ellen) anya, amivel fixre húzhatjuk a rendszert. A menetes kónusz, illetve a rögzítő anya spec. kulcsot igényel. Ez általában 28-32-es méretű lapus kónuszkulcs.
A menet nélküli rendszer
Menet nélküli rendszer kicsit egyszerűbb. Három imbuszcsavart találsz a villanyak felől. 1-et felülről, ami egy kupakon át a villanyak rózsájába kell csavarni, kettőt pedig oldalt egymás alatt. A felsővel lehet össze húzni a kormány csapágyat, az oldalsókkal lehet rögzíteni ezt a pozíciót, valamint a kormányt egyenesbe állítani.
- Csavard ki a felső imbusz csavart (1). És vedd le a zárókupakkal együtt(3).
- Lazítsd meg a két oldalt található imbuszcsavart (2), majd a kormányszárat vedd le a villanyakról.
- Vedd ki az esetleges hézagolókat, valamint, az alátéteket. (Nézd meg, melyik hogy volt beszerelve, mert csak ugyanúgy lehet vissza szerelni. Pl a felső csapágykónuszt rögzítő/központosító alátét.)
- Vedd le a felső csapágykónuszt (5). (Közben alulról fogd össze a vázat és a villát, hogy szét ne essenek, mert akkor szét gurulhatnak az alsó csésze csapágygolyói.)
- Szedd ki a kónusz alatti csapágygolyókat és tedd félre.
- Óvatosan szedd ki az alsó csészében lévó csapágygolyókat.
- Szedd ki a villát a vázból.
- Takarítsd meg az alsó és felső csészéket (6; 7), valamint a csapágygolyókat.
- Keress bemaródásokat a csapágycsészék és a kónuszok felületén. (Ha találsz akkor új kormánycsapágyat kell venned.)
- Vizsgáld meg az össze csapágygolyót hogy tökéletesen gömb alakú-e. (Ha igen vissza rakhatod az összeset, ha nem akkor az összeset cseréld ki!)
- Zsírozd be a csészéket (6; 7).
- Tedd beléjük a csapágygolyókat, majd kenj rájuk még egy kis zsírt.
- Tedd vissza a villát a vázba.
- Tedd vissza a felső kónuszt (5), majd az esetleges alátéteket a megfelelő sorrendben.
- Tedd vissza a villanyakra a kormányszárat.
- Tedd vissza a villanyak tetejét záró kupakot (3) az imbuszcsavarral (1), és húzd meg úgy, hogy ne kotyogjon a kormánycsapágy, de ne is járjon túl könnyen.
- Állítsd be a kormányt úgy hogy a vázra pont merőleges legyen.
- Húzz meg a kormányszár két imbuszcsavarját, hogy rögzítsd a kormányszár pozícióját.