Nem elég csak megvenni a méretben megfelelő kerékpárt, el kell végezni a finomhangolást is hogy a lehető legjobban passzoljon a testalkatodhoz. Ehhez a nyereg, a kormányszár magasságát, a nyereg dőlésszögét, valamint a nyereg vízszintes pozícióját kell beállítani. A következő feltételek kell teljesülni: A testsúlyod kb. egyharmada az első tengelyre, kétharmada pedig a hátsó tengelyre nehezedjen. Ez a megosztás alig terheli meg a kart, de jelentősen csökkenti a gerinc és az ülep igénybevételét. A lábizmaid és a nagy farizom a lehető leghatékonyabban működhessenek. Megfelelőtechnikával (a kormány felfelé húzásával) elérhető, hogy a kar- és hátizmaid is segítsék a lábaid munkáját. Az éppen nem dolgozó izmaid (pl. sík terepen a hátizmok) ellazulhassanak, és így újult erővel, kipihenve léphessenek működésbe, ha a helyzet úgy kívánja (pl. hegymenetben).
Kormánymagasság
A nyereg beállítását követően állíthatod ezt be! Először állíts egy magasságba a nyergeddel. A későbbi próbautakon ezt finomítsd sajét adottságaidnak megfelelően
Kormány
Szélessége a vállszélességedhez igazodjon! Az egyenes kormány ne legyen vállszélességednél keskenyebb, mert instabillá válik a kormányzás és összeszorítja a mellkast, ami nehezebb légzést von maga után
Fékkar
A fék rugója ne legyen túl erős, mer hamar elfáradnak az ujjaid.
Egyenes kormánynál a fékkar ne álljon olyan magasan, hogy a fékezéskor a csuklód hátra kelljen feszíteni ahhoz hogy a kart elérd. Ne legyen mélyen sem mert akkor a testednek is előre kell mozdulnia a hatékony fékezés eléréséhez. Az optimális kar beállítás, ha kényelmes kormány fogás közben az ujjaid előrenyújtva, úgy éred el a fékkart, hogy a tenyered nem mozdul el a kormányon.