Az működési elve az, hogy a fékpofákat, a fékkar a két féktest és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
A fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a cantilever fékhez készített fékkarnál.
Fékek központosítása
- Azt, hogy kétoldalt a fékpofák egyenlő távolságra legyenek a felnitől, a fék oldalán lévő kis "fékvisszahúzó-rugó-előfeszítő" csavarral tudsz állítani.
- Nézd meg melyik oldalon van a közelebb a féktest a felnihez.
- Első körben az ezen az oldalon lévő csavart tekerd kifelé, így gyengébb lesz a benne lévő rúgó ereje és el tudja húzni a féktestet a felnitől.
- A másik féktestben lévő állító csavart ha befelé csavarjuk a rúgó erejét növeljük így kevésbé tudja a másik féktestet a felnire húzni.
- Addig folytatjuk az állítgatást, még sikerül központosítani a féket.