Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Tartalomjegyzék

A váltó rendszer egy olyan mechanizmus, amely lehetővé tesz a lánc mozgását az egyes lánckerekek között. A váltók terelik a mozgásban lévő láncot az egyik lánckerékről a másikra, A váltókar ás a váltó között a bowden közvetíti a váltásirányát. A váltókarral megfeszítjük a bowdent a váltó a benne lévő rugó ellenében elmozdul, létrehozva a váltást. A váltókart a másik irányba mozgatva a bowden lazul és a váltó rúgójában tárolt erő a elmozdítja azt, létrehozva a váltást a másik irányba.

A váltó kenése:

  1. Váltsd le a láncot a legkisebb fogaskerékre.
  2. Takarítsd meg a váltót. Legyen kosz és zsírmentes minden része.
  3. Szereld ki a két terelőgörgőt a váltó kanálból.
  4. Vizsgáld meg a váltógörgőket. Ha kopott, akkor újat kell venned!
  5. Takarítsd meg a görgőket kívülről.
  6. Vedd le a két porvédőt a görgőkről.
  7. Húzd ki belőle a siklócsapágyat.
  8. Takarítsd meg a siklócsapágy felületét, valamint a görgő belsejét.
  9. Kend be zsírral a siklócsapágyat.
  10. Tedd be a siklócsapágyat a váltógörgőbe.
  11. Tedd bissza két oldalra a megtakarított porvédőt.
  12. Szereld össze a váltókanalat a lánccal. Ügyelj rá hogy hol fut a lánc. A felső görgőn az óramutató járásával megegyezően fut, az alsón ellentétesen.

Támogasd a működésünket


Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?

Köszönjük!

Ezt a cikket a Hungarobike kerékpárbolt lektorálta.

Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!