Az működési elve az, hogy a fékpofákat, a fékkar a két féktest és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
Az oldalhúzós fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik rendesen.
Fék bowden cseréje
Ha a fékek nehezen járnak célszerű lecserélni a fékbowdeneket.
TIPP! Ebben az esetben a bowdenház cseréjét is javaslom, a tökéletes működés érdekében.
FONTOS! ha a kormányon rejtett bowdenezés található, akkor elősször a bandázsolást el kell távolítani a kormányról. A 12. lépés előtt újra kell bandázsolni a kormányt. Erről a műveletról az országúti kerékpároknál olvashatsz.
- Vedd le a bowden végéről a bowden sapkát (Már ha még van rajta).
- A féktesten a bowden szorító csavart lazítsd meg.
- Húzd ki a bowdent a bowdenházakból.
- Szereld ki a fékkarból a bowdent.
- Vedd le a kerékpár vázról a bowden házakat.
- Az új bowdenházakat vágd azonos méretűre, mint a régi. Ügyelj arra, hogy fék bowdenházat használj ne a váltó bowdenét. Ez a műanyag alatt spirális fémszövetet használ, valamint vastagabb mint a váltóbowdenház. A méretre vágáshoz speciális fogó, vagy egy nagyon jó minőségű csípőfogó kell.
- Tedd fel a bowdenházak végére a bowdentámaszokat (kupakokat).
- Szereld fel a vázra a bowdenházakat.
- Tedd be az új fék bowdent a fék karba.
- Fűzd végig a fékbowdent a házakba
- Rögzítsd a bowdent a féktesten a bowdenszorító csavarral.
- Tedd fel a bowden végére a zárósapkát.
- Állítsd be a féket.