Az működési elve az, hogy a fékpofákat, a fékkar a két féktest és a bowden segítségével a kerékpár felnijéhez nyomja. Ekkor a felni és a fékpofa súrlódása által a kerékpár lassulni kezd.
A fék csak a hozzá gyártott fékkarral működik megfelelő hatás fokkal, mivel más az áttételi aránya, mint a cantilever fékhez készített fékkarnál.
A fék felszerelése a vázra
- Vékonyan zsírozd be a vázon vagy a villán található fékkonzolt, amelyre a féktestek kerülnek.
- Csúsztasd a féktesteket a konzolokra.
- A konzol végén található furatok valamelyikébe (ajánlom a középső furatot) illeszd be a a féktest hátsó részén kiálló fém tüskét. (A tüske a fékben található visszahúzó rúgó része. Amikor a féket behúzzuk ez a rúgó megfeszül. A fékkarok elengedése után ez húzza vissza a féktestet a felniről.)
- A konzol végén található menetes furatba csavard be a rögzítőcsavart, és húzd meg.
- Egyik kezeddel nyomd össze a két féktestet és akaszd be a pipát a rögzítőkengyelbe.
A fékbetét túl távol van a felnitől.
FONTOS! Ezt onnan tudod, hogy a fogáspont, azaz amikor a fék a felnihez ér nem az alaphelyzet és a kormány között félúton van a fékkar behúzásakor, hanem a kormányhoz ennél közelebb.
A finomállítócsavar használata
Bowdenes fékeknél a fékpofák távolságát a felnitől csak a bowden rövidítésével lehet megoldani. A fékkar elején található finom állítócsavar szolgál erre. Kifelé tekerve a bowden rövidülni fog, és a pofák közelednek a fékező felülethez. Ha megtaláltuk az optimális távolságot, az ellenanyát csavarjuk ki a fékkar testéig, rögzítve a másik csavart a visszacsavarodástól.
Optimális esetben, a fékkar behúzása kor, egyharmad út után érezzük, hogy a fék el kezd fogni.
Ha kevés a finombeállítás
Ha a finom állító csavar nem vezet eredményre a féktestnél kell rövidíteni a bowden hosszán.
1.Csavard vissza a finomállító csavart a fékkaron.
2.Fogd meg a bowdent jó erősen közvetlen a féktestnél. Ott ahol a rögzítőcsavar fogja a bovdent
3.Lazítsd meg az imbuszcsavat. Azt amelyik a bowdent tartja)
4.Kicsit húzz a bowdenen, úgy hogy, amikor ismét megszorítod a bowdenrögzítő csavart az kicsit beljebb fogja a bowdent mint eddig.
5.Ha ezen állítottál, akkor nézd meg, hogy a fékpofa a felnit teljes felületével éri-e fékezésnél. (Ennek leírását lásd a fékbetétek cseréjénél.)