Holkerékpározzak.hu voltunk, BRINGALAP lettünk!
Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!
Nagyon fontos, hogy havonta, de még inkább, amikor már dzsuvás a meghajtás (lánc, fogaskerekek, váltó görgők), pucoljuk végig! Ez sokat javít a meghajtási elemek élettartamán, valamint a váltás minőségén.
Nagyon fontos, hogy havonta, de még inkább, amikor már dzsuvás a meghajtás (lánc, fogaskerekek), pucoljuk végig! Ez sokat javít a meghajtási elemek élettartamán.
Veterán 1980 előtti gyártott kerékpárokon fordul elő ez az inkább lassítónak tekinthető fék.
Hajtókaroknak két típusát különböztetjük meg.
A lánc közvetíti a lábad által kifejtett energiát a hajtőműről a hátsó agyon lévő kis lánckerékre. Egy láncszem két-két, acéllemezből sajtolt tagból áll, amiket keresztirányban apró acél csapocskák tartanak ö...
A kerékagy tulajdonképpen egy hengeres ház, amihez küllők csatlakoznak. Belsejében találhatóak a golyós csapágyak, amelyek egy csészében futnak, ami bele van préselve az agyba. A golyóscsapágy külső futófelülete, a kónusz, amely ...
A ma használatban lévő középcsapágyaknak két típusa van az egyik a hagyományos csapágyas-kónuszos rendszer, amelyet szét lehet szerelni. A másik rendszer esetén a középcsapágy és a tengely egy bonthatatlan egységet képez. Ennek ...
A váltó rendszer egy olyan mechanizmus, amely lehetővé tesz a lánc mozgását az egyes lánckerekek között. A váltók terelik a mozgásban lévő láncot az egyik lánckerékről a másikra, A váltókar ás ...