A forgalmazó egy igazi tesztet kért, ahol egy túra során bizonyíthatta létjogosultságát, vagy bukhatott meg.
A napokban kaptunk a PRO forgalmazójától egy szett gravel táskát, hogy teszteljük le. A garnitúra Discover (felfedezni) névre hallgat és négy részből áll. Nevezzük el a hangzatos cikkszámuk helyett egyszerűen arról, hogy hova kell őket szerelni. Tehát kaptam egy felsőcső - , egy váz - , egy kormány - , és egy nyeregcső táskát.
Anyagukat tekintve egy szövettel bevont ponyva, amely szürke színével szövet jellegű megjelenésével mutatja igényességét, ráadásul 100%-ban vízálló. Mindegyik rendelkezik fényvisszaverővel a nagyobb biztonság érdekében.
A felsőcső táska
Két tépőzárral rögzül a kerékpárhoz, egy nagy vízhatlanul záródó cipzáron át lehet a belsejébe bejutni, amely világoskék bélésanyaggal van borítva. Ez jó, mert így a belseje világos és könnyebb benne keresni a dolgainkat. A 0,75 l-es űrmérete két részre van osztva. Tökéletesen elnyeli azokat az apróságainkat, amelyek a túra során gyakrabban előkerülhetnek (telefon, pénztárca, bicska, kulcs, stb…). Kívül még egy gumis háló (Bungeecord) is található rajta. Ára 12 290 Ft
A váz táska
Ez 5,5 l-es és 3 tépőzárral rögzül a bringád felső csövéhez. Két rekeszes, amelybe cipzáron át lehet bejutni. A nagyobbik rekesz opciósan még ketté osztható egy tépőzáras válaszfallal. Kiválóan elnyeli azon dolgaidat, amelyeket könnyen hozzáférhető helyen akarsz utazásod során tartani (térkép, kaja, telefon stb…). Ára 19 290 Ft
A kormány táska
A táska két részből áll: egy a kormányra szerelhető tartóból, amely magát a rögzítést szolgálja, valamint természetesen magából a táskából.
A tartó 3 tépőzárral rögzül a bringára (kettő a kormányt, egy a homlokcsövet fogja át). Érdekessége, hogy a kormánynál azzal közvetlenül nem érintkezik. Egy szilárd, zárt cellás habból készült elem (polifoam jellegű) - mint távtartó - ékelődik közéjük. Ez egyrészt védi a karcolásoktól, másrészt szilárd, elmozdulás mentes rögzítést eredményez. Található rajta egy gumis háló, akár a felsőcső táskán. A tartó két csattal gyakorlatilag a kormánytáskát átölelve rögzíti azt.
A táska maga maximum 8 l-es henger alakú, és két oldalról is nyitható. A zárás során a széleit csavarva tökéletesen a benne lévő csomag méretére szabható, így nem lötyög, nem mozog benne semmi. Tetszett, hogy üresen gyakorlatilag alig van vastagsága kb. 4 mm, így a tárolása sok helyet nem igényel. Ára: 22 590 Ft.
A nyeregcső táska
Elérkeztünk a szett legnagyobb 15 l-es egységéhez. Négy ponton rögzül a nyergünk alá. Kettő, a kormánytáskánál említett távtartó elemmel ellátott tépőzárral a nyeregcsőre. Valamint két oldalról a nyeregpálcát átölelő csattal. A táska egy rekeszes, zárását a fentebb említett hajtogatós módszerrel tudjuk megtenni. Majd két csattal rögzíteni. Ezzel a módszerrel, egyrészt a benne lévő csomag méretéhez igazítjuk, másrészt a csatt akadályozza meg a táska le - föl lifegését. Kívül található rajta lámpa felfogató, valamint gumis háló. Ára 22 590 Ft.
Menet közben
Ezek a táskák még viszonylag újdonságnak számítanak a piacon és nagyon örültem, hogy a forgalmazó nem csak egy bemutató cikket kért, hanem egy igazi tesztet, ahol a Pro Discover táska garnitúra egy túra során bizonyíthatja létjogosultságát, vagy bukhat meg és kerülhet pokol mélységes bugyraiba. A túrám egy kint alvós, 130 km-es aszfalt/terep (igazi gravel) túra volt. Ahol ráadásul egy gravel bringát is teszteltem.
A Nagy Hideg-hegy meghódítása
Cube hazai forgalmazójától kaptunk egy gravel bringát tesztre. A PRO termékek forgalmazójától pedig egy teljes gravel táska szettet. Gondoltam összekötöm a kellemeset a hasznossal és felmálházva a bringát elviszem egy kint alvós túrára. Tovább a cikkre!
A táskák összességében kb. 29 l-nyi cuccot nyelnek el és kívül, a gumis háló még jó pár dolog rögzítésére ad lehetőséget. Ez gyakorlatilag két kisebb, vagy egy nagyobb oldaltáska űrtartalma.
Először úgy gondoltam, hogy rettentő rossz lesz ezzel a táskával túrázni, mivel nehezen fogok a dolgaimhoz hozzáférni. Azonban ha jobban bele gondolsz ez marhaság! Hiszen oldaltáskánál ez a cucc mennyiség egy, vagy két rekeszbe kerül ömlesztve. Míg jelen esetben 4 táskába és 5 rekeszbe szortírozva.
Hogyan is pakoltam? A Nyeregcső táskába került a sátram és a hálózsákom. A kormánytáskába a derékaljam és a tiszta ruhák, a váz táskába az eső ruházat, a szerszámkészlet az étkészletem térképem telefonom, a felső cső táskába a pénztárcám, kulcsom, bicskám. Itt jegyzem meg, hogy a hideg élelmem a hátamon utazott a vízzel együtt egy hét literes hátizsákban. A kulacs egyébként könnyen elfér a váztáska alatt, de én az ivószatyor híve vagyok, most is ennél maradtam.
A táskák felszerelése nagyon könnyű, kb. 3-4 perc alatt meg van. A túrám során teszteltem tükör sima aszfalton, rossz kerékpárúton, murvás hegyi utakon, alacsony és nagy (50 km/h) sebességnél. Rögzítésük stabil, nem mozognak, nem vibrálnak, szinte észre sem veszi az ember.
Van egy plusz funkciójuk, amit mikor felmálháztam azonnal észrevettem: a három nagyobb táska együttesen helyettesítik a sárvédőt. Ezt sikerült a gyakorlatban is tesztelnem, mivel elkapott egy hatalmas zápor. (Lásd a keretes cikkben.) A gyártó 100%-ig vízállónak adja meg a táskát. Ezt azonban teljes mértékben nem tudom megerősíteni. Haza érve a vázcső – és a váz táskából kipakolva a benne lévő dolgaimat nyirkosnak éreztem. Ennek lehetett egyik oka az előbb említett zápor, vagy és ez a valószínűbb, a táborhelyemen egész éjjel szakadt az eső és a levegő páratartalmát vették át a dolgaim. (Nem vagyok biztos benne, hogy éjjel ezek cipzárjai nyitva, vagy zárva voltak.
Erről még egy érdekes és felettébb bosszantó dolog jut az eszembe. A teszt Cube Nuroad Pro bringa egész éjjel kint feküdt a sátor mellett a szakadó esőben (bocs), a kormánytáskát rögzítő elemmel együtt. Másnap lefelé gurulva a hegyről fura nyikorgó hangot adott ki, ami az idegeimre ment. (Valószínű a vizes távtartó és a kormány találkozása csinálta.)
Gondolat ébresztőnek...
Összefoglalva
Pénzedért egy prémium minőségű táska szettet kapsz, amely kompromisszumok nélkül teljesíti a feladatát. Tökéletesen megfelel akár több napos, sátorozós túrákra is. Ha valaki könnyű menetfelszereléssel haladós sebességgel szeretne túrázni, ezt neki találták ki. Engem meggyőzött. Tetszés index 5/5.
A többi gravel táskának nehéz dolga lesz, mert a léc igen magasra került.
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett