Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Article Index

 kerekparozas az olasz alpokban 01

Passo Stelvio, Passo Gavia és a Garda-tó: élménybeszámoló Olaszország gyönyörű tájairól, bringás szemmel.

Bevezető

Sziasztok!

Elöljáróban egy kis bevezető, hogyan kezdődött szenvedélyem a bringázás iránt. 31 éves vagyok jelenleg (a cikk 2015 augusztusában készült), de már gyerekkorom óta szerettem tekerni. Sráckoromban volt BMX-em, majd egy egyszerűbb montim. Később sajnos elég sok idő kimaradt ezen a téren míg pár éve vettem egy tűrhető MTB-ot magamnak. Ez alatt ilyen nagyjából 100 000 Ft-os gépet képzeljetek el (Rockmachine Thunder 50).

Szerettem, bár a terep számomra maximum kisebb földutakat jelentett, így nem igazán használtam ki.

Azonban néhány éve elkezdtem nézelődni, és rátaláltam az országúti kerékpárokra. Egyből megtetszettek azok a gyönyörű filigrán vonalak, amik ezeket a gépeket jellemzik. Csak hát egy dolog visszatartott ezektől: az áruk. Sajnos egy új országúti (vagy ahogy mondják outi) bizony nem olcsó dolog, így évekig maradt a sóvárgás utánuk.

Tavaly viszont végre olyan helyzetbe kerültem hogy beteljesülhetett ez az álmom és megvehettem életem első aszfaltszaggató outiját.

Íme a saját gépem, 2014.09.09-én, még a próbakör után a boltban, egy 2014-es Focus Culebro SL 2.0:

kerekparozas az olasz alpokban 02

Mit ne mondjak, nagy-nagy izgatottsággal vittem haza. Szerelem volt első látásra. Tekerni még nem tudtam, mivel ezekhez a kerékpárokhoz nem jár pedál. :)

De hamar beszereztem minden szükséges dolgot. Aztán ahogy telt az idő és egyre jobban belejöttem, úgy döntöttem, hogy fejlesztem is ezért kicseréltem rajta dolgokat.

Íme a jelenlegi állapota:

kerekparozas az olasz alpokban 03

Akit érdekel pár infó a bringáról:

  • Focus alu váz (M-es méret),
  • 5th element karbon villa,
  • Shimano 105 (5700) váltás (fékváltókar, első és hátsó váltó, lánc),
  • FSA Gossamer hajtókar (172,5 mm, 50/34),
  • Campagnolo Zonda kerékszett,
  • Continental GP 4000 SII külsők,
  • Selle Italia C2 Gel Flow nyereg,
  • SwissStop GHP2 fékbetétek,
  • Concept EX féknyergek,
  • Shimano PD-R540 pedálok,
  • Elite Custom Race kulacstartók,
  • fi'zi:k Superlight bandázs,
  • Scott nyeregtáska,
  • SKS Raceday minipumpa,
  • Concept EX kiegészítők (stucni, nyeregcső, kormány),
  • Garmin Edge 510 kilométeróra (pedálfordulat, sebesség- és pulzusmérő érzékelőkkel),
  • Jagwire bowdenek,
  • Shimano 11-28 illetve 12-25 hátsó sor felhasználástól függően.

A menetkész tömege talán 9 kg alatt van valamivel. Láthatjátok, hogy eléggé elkapott a gépszíj mert nem kevés pénzt öltem már bele mióta megvettem, de egy forintot sem sajnálok amit erre a hobbira áldoztam mert rengeteg élményt adott.

Idén végigcsináltam például a "Velence tíz" nevű teljesítménytúrát, ami 10 kört jelentett a Velencei-tó körül nem kevesebb mint 280 km távot letekerve. Nekem még ehhez jött aznap 50 km, míg a rajthoz elbringáztam meg utána haza, így a kerékpárom kapott egy masszív 330 km-es terhelést aznap de zokszó nélkül bírta a "remek" magyar utakat. Tökéletes állapotban volt a nap végén is, nem úgy mint én. :D

kerekparozas az olasz alpokban 04