Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

BuBi 02

November 29-én, vasárnap 23:59-től leállt a Bubi

November 29-én, vasárnap 23:59-től leállt a Bubi. Hétfőn 0 órától nem lehet kerékpárt felvenni gyűjtőállomások egyikén sem. Ahogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban bejelentette, ez nem azt jelenti, hogy a közbringarendszer megszűnik, éppen ellenkezőleg: mindössze „téli álomra” megy, hogy 2021 tavaszától megújulva térjen vissza.

Honnan indult, hova jutott a Bubi?

A Bubi közbringarendszer hat évvel ezelőtt tört be a közösségi és a megosztáson alapuló közlekedés piacára. Az elmúlt években nemcsak a gyűjtőállomások, de az elérhető kerékpárok száma is közel a duplájára nőtt: az 1100 almazöld bringával indult rendszer ma 2071 kerékpárt tudhat magáénak. A Bubi születése óta a biciklikkel közel 3 milliószor utaztak, összesen körülbelül 6 millió kilométert tekerve.

Az elmúlt hat év alatt a Bubival közlekedők körülbelül 1 millió kilogramm kibocsátott széndioxidtól óvták meg Budapestet.

A közbringarendszer a bevett módszertani számítások szerint ugyanebben az időszakban 1 milliárd forint társadalmi hasznot termelt. Piackutatási eredmények szerint ugyanis a Bubinak köszönhetően mára dupla annyian nyitottak a közbringázásra, mint a rendszer indulása előtt. Nem mellékes: ezzel aktívan hozzájárulnak ahhoz is, hogy Budapest mielőbb egy zöld, élhető, klímabarát és emberközpontú város legyen. Aki biciklizik, rengeteget tesz a saját egészségéért, hiszen a bringázás edzi a szívet, a vérkeringést, javítja a fizikai teljesítőképességet, a mozgásnak köszönhetően csökkenti a stressz levezetését.

Hogyan ébred majd téli álmából a Bubi?

A rövid válasz a kérdésre: frissen, üdén, fiatalosan. Várhatóan jövő tavasszal egy sokkal korszerűbb, hatékonyabb, a mai elvárásoknak megfelelő Bubi tér vissza:

  • 1200 teljesen új, a jelenleginél könnyebb kerékpár érkezik Budapestre, az állomány igény esetén további 360 biciklivel bármikor bővíthető lesz.
  • Az új bringákat defekttűrő, fújt gumikkal szerelik majd fel, ami a jelenlegi szivacstömlős kerekekkel szemben könnyebb és gyorsabb haladást biztosít.
  • Rugalmas tarifarendszer lép életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak.
  • A közbringarendszer üzemeltetéséhez új informatikai háttér épül ki.
  • Felhasználóbarát, új applikáció érkezik, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet igénybe venni a szolgáltatást.
  • Az üzemeltetési modell is megváltozik, ezáltal jóval kedvezőbb lehet a rendszer fenntartása.
  • Változatlanul megmarad a jelenlegi szolgáltatási terület, a rendelkezésre álló 158 gyűjtőállomás és a parkolási funkció. Az új rendszerrel a BKK képes lesz a virtuális gyűjtőállomások bevezetésére is, amelynek lehetőségét igény szerint fogja vizsgálni a társaság.

A Budapesti Közlekedési Központ ezúton köszöni a százezernél is több Bubizónak, hogy jó példával elöl járva a BKK-val együtt pedáloznak a városi kerékpározás terjesztéséért, és ezzel ők is aktív részesei Budapest zöldebbé, élhetőbbé tételének.

A BKK sajtóközleménye nyomán