Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

utazasvonaton02Itt a tavasz, s nyílnak a bringalakatok. Egyre többen kapunk kedvet kisebb-nagyobb kerékpártúrákhoz, versenyekhez. Nézzük hát, mire érdemes odafigyelned a tökéletes élmény elérése érdekében, ha vonattal utazol.

Hová és mikor utazzunk?

Utazás tervezésekor a honnan hova, mikor mivel kérdésre a választ ITT megkapod.

Figyelem! 2012.április 15-től életbe lépő menetrendváltozás a vonatok 8 %-át érinti, ezért fokozottanfigyelj az utazás dátumának kiválasztására.

Ha bringával utazol, a keresési feltételeknél a „kerékpárszállítással" ikont is jelöld be!

A menetrendi adatoknál szereplő alábbi kerékpárjelek segítenek megtudni, hogy lehet-e szállítani kerékpárt az adott vonaton, s ha igen, akkor hány kerékpár (4-58 db) szállítására van lehetőség.

menetrendpiktogram01kerékpár nem szállítható


menetrendpiktogram02kerékpár a vonaton a megjelölt helyen szállítható (korlátozott férőhely)


menetrendpiktogram03kerékpárhely foglalása kötelező (pl. IC vonatokon)


menetrendpiktogram04a vonatban kerékpárszállító kocsi közlekedik (legalább 15 férőhely)


menetrendpiktogram05nemzetközi forgalomban kerékpárhely foglalása kötelező, belföldi forgalomban kerékpár nem szállítható

A legideálisabb, ha van speciális, kerékpárszállításra alkalmas kocsi a vonatban, ezeken kerékpárkampókra tudod helyezni a kerékpárodat, és ott tudsz ülni közvetlenül mellette, vagy a szomszédos kocsiszakaszban.


A piros elővárosi motorvonatok (Desiro, Flirt) többcélú terében is szállítható kerékpár (ezt a részt a babakocsival utazók, és mozgásukban korlátozottak is igénybe vehetik, ezért kerékpárkampók nincsenek felszerelve).

 utazasvonaton03

A vonatok többségére – ahol nincs kerékpárjel - továbbra is az érvényes, hogy az első vagy utolsó másodosztályú kocsi előterében 2-2 kerékpár szállítható (esetenként kampón elhelyezhető a kerékpár).

Kerékpárszállítás távolsági vonatokon pl. a

Kerékpárszállítás Budapest környéki vonatokon:

Budapesttől északra eső hegyvidéki montis túrákhoz jó kiindulópontok lehetnek:

  • a Visegrádi-hegység megközelítése Budapest-Nyugatiból Pilisvörösvár – Piliscsaba – Esztergom útvonalon (2-es vonal), vagy Nagymaros-Visegrád – Dömösi átkelés -Zebegény - Szob irányból (70-es vonal) átkompolással a Dunán
  • a Börzsöny megközelítése vonattal: Budapest-Nyugatiból a hegység déli része Nagymaros-Visegrád – Dömösi átkelés -Zebegény - Szob irányból (70-es vonal), a hegység keleti és északi oldala váci átszállással Szokolya – Nógrád – Diósjenő – Nagyoroszi – Drégelyvár és Balassagyarmat felé (75-ös vonal).

Budapesttől délre és keletre eső alföldi és dombvidéki túra kiinduló pontjainak ideális lehet:

  • a Gödöllői-dombság megközelítése: Budapest-Keletiből Pécel – Isaszeg –Gödöllő Aszód útvonalon (80a vonal), innen egyszeri átszállással a Cserhátba tarthatunk tovább Galgamácsa – Acsa felé (78-as vonal)
  • az Alföldön kerózhatunk, ha a Nyugatiból indulunk zónázó vonattal pl. Monorra (100-as vonal), vagy Ócsa – Örkény – Lajosmizse felé szép piros motorvonattal (142.es vonal)

A Dunántúlra:

  • Gerecse megközelítése Tata felől (1-es vonal)
  • Vértes megközelítése Budapest-Déliből induló vonattal Szárliget – Tatabánya felől (1-es vonal), vagy Bodajk felől székesfehérvári átszállással (30a és 5-ös vonal)
  • Velencei-tó kerülése Gárdony vasútállomásról indulóan (a Déliből érhető el, 30a vonal)

Folytatjuk...

Húri Noémi