A 2007-ben a Dunamenti Kerékpárúton kerékpároztunk.
Az indulás
A 2007-es esztendőben megtett kerékpáros expedíciónk során a Stihl Kft. magyarországi központjából indulva, a németországi központig kerékpároztunk és a Magyar kereskedők üdvözletét, jókívánságait adtuk át a Stihl cég tulajdonosának, Hans Peter Stihl úrnak.Az út nagy részét a Dunamenti Kerékpárúton tettük meg!
Indulás a magyarországi Stihl központtól
2007. augusztus 03. 1. nap
Biatorbágy-Bicske-Tatabánya-Vértesszőlős-Tata-Almásfüzitő-Szőny-Komárom-Ács-Gönyű-Győr-Győrújfalu-Győrzámoly-Győrladamér-Dunaszeg-Hédervár.
Indulás 10 órakor Biatorbágyról! Az útra hárman vállalkoztunk: Gazsi Szabolcs, Laposa Péter, és Mőcsényi Miklós.
Péter és én régi szokásunkhoz híven a kerékpárra málháztunk fel. Elöl-hátul csomag, és a kormányra egy kormánytáska. Miklós mountainbike-kal és utánfutóval jött.
Biatorbágyról az 1-es főúton haladunk. Igazság szerint, itt nem lenne szabad kerékpározni, viszont ez a legrövidebb és legegyenletesebb út Tatabánya, Komárom irányába. A késői indulás és az előttünk álló összesen 1100-1200 kilométeres táv miatt döntöttünk így.
A hőmérséklet 25-28 fok körül van, de az erős szembeszél miatt nem érezni. A késői indulás és a szél frusztrálja a kis csapatot és a felhők is furcsák.
Tatabányán pihenünk, ebédelünk. Megéheztünk, kell az energia. Dél elmúlt és a mai napon csúszásban vagyunk. Korábban szerettünk volna indulni.
Tatán is pihenünk. Itt a munkahelyem, és a kollégák a lelkemre kötötték, hogy menjünk be. Ezt meg is tesszük. Sütivel, energiaitallal várnak. Ezek elfogyasztása után, buzdítások közepette ismét belelendülünk a tekerésbe.
1. nap
Az idő jót nem ígér. Lassan csepegni kezd az eső. Csepegés után esik egy keveset, majd megint csepeg. Ács magasságáig így is marad!
Tata-Komárom-Győr között sem szabad az 1-es főúton kerékpározni. Sajnos sokan mégis erre kényszerülnek. Mi is! Imitt-amott van kerékpárút.
Aki tervezte, kitalálta, az talán sose ment 10 kilométernél többet kerékpárral. Szívem szerint adnék alá egy kerékpárt ami fel van málházva, és két-három napon keresztül egyfolytában az ilyen szedett-vedett úton hajtanám. Így legalább megtanulná hogyan tervezzen. Hogy haladni tudjunk ki kell mennünk a főútra. A kerékpárúton felgyorsít az ember, fékez, kanyarodik, gyorsít, fékez, stb. Átlag talán 12km/órával lehetne haladni.
Tata-Győr között is lenne egy másik út. Aki kevésbé siet, menjen arra, a forgalom is kisebb, és az az ajánlott kerékpáros útvonal. A szintkülönbség kicsit nagyobb.
Győrben rövid tanakodás után a szigetközi irányt választottuk. Győrújfalu felé tekertünk, ott indul a kerékpárút a Szigetközben. Az országban talán csak a Szigetköz az egyetlen olyan terület, ahol a kerékpárosok aránylag jó minőségű utakon tekerhetnek, és a jelzőtáblák alapján rendesen tudnak tájékozódni. Bravó!
Hédervárra érve már kezdett esteledni. Szállást kerestünk, ami nem ment könnyen. Szinte mindenhol telt ház volt. Végül egy csendes utcába irányítottak minket, ahol tényleg volt két szabad szoba, amit erre az éjszakára elfoglaltunk.
Hédervári szállásunk kívülről
A háziasszony nagyon aranyos volt. Készített lecsót, amit rövid idő alatt eltüntettünk.
Mai megtett utunk: 148 kilométer
A Szigetköz ajándéka erre az évre: nincs szúnyog!
2007. augusztus 04. 2. nap
8 órára összeszedtük magunkat a reggelihez. Lecsós rántottát kaptunk. A reggeli után kezdtük a pakolást, erre az évre még rutintalanul. Az indulás időpontján ez érződött, ¼ 11-kor ültünk nyeregbe.
A 2. nap útvonala
A mai útvonal: Hédervár-Mosonmagyaróvár-Hegyeshalom-Nickelsdorf-Gattendorf-Hainburg-Orth
Régi hegyeshalmi átkelő
A régi hegyeshalmi átkelő rendkívül lepusztult állapotban van. Az ablakok itt ott kitörve, több helyen papírral leragasztva. Egy régi rendszer romja. Készítünk egy-két fényképet, legyen emlékünk az EU csatlakozás előtti időkről.
Szembeszelünk van. Erősen hátráltatja a haladást. Különösen Hainburg előtt nehezíti utunkat. Sokszor csak 10-15 kilométer/órás sebességgel tudunk haladni.
Pihenés Hainburg előtt
Az út melyen járunk, már Nickelsdorf-tól sokkal jobb állapotban van, mint országunkban. Az igazi jó Hainburgtól kezdődik. Számunkra ismeretlen helyen járunk. Szemünkkel faljuk a látnivalókat. Tetszik a tisztaság, a rendezettség, a széles kerékpárút, a jó jelölés.
Hainburg után jobbra egy hídon átmegyünk a túloldalra. A hídon a járdán van kijelölve a kerékpárút. Ezt elrontották, mert nagyon keskeny. Az itteni kerékpárosok az úton mennek. A híd túloldalán, át az úttesten, hirtelen letöréssel meredeken lefelé vezet az út.
A Duna parton murvás úton, majd váltakozva murvás és aszfaltoson tekerünk. Nagyon szép a környék. Madarak, széles tér, gondosan karbantartott, nyírt területek. A jelölt kerékpárúton kívüli erdei utakra mindenhol tilos a behajtás kerékpárral is. Ezt gondosan feltáblázták.
Az egyik információs oszlopnál (ezek 3-5 km-re vannak egymástól) kitérünk Orth-ba. Miklós kerékpárján elpattan az egyik küllő. Rövid időn belül ki kell cseréltetni.
Jelzőtábla
Orthban egyik szállástól a másikig megyünk, majd a Wiener Straße 5 alatt találunk szállást.
Orthi szállásunk belső udvara
A szoba 20€/fő 3 ágyasban reggelivel. Átutazó kamionosok, kerékpárosok adják a vendégek nagy részét. A kerékpártároló mire mi odaérünk, már tele van a korábban érkezett vendégek járgányaival.
A közeli kerthelységben a vacsorázunk. Nagyon jó volt 16,6 -18€.
A napi hőmérséklet 25-38 fok között.
Megtett táv: 99,3 kilométer!
Eső nem volt, de sokszor beborult.
További képek a túráról ITT találhatóak!
A cikket, a képeket és a túrát elkövette: Gazsi Szabolcs. A cikk eredetiben ITT olcasható