Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

thumb roty2014Az amerikai Bentrideronline év végi szavazásán a fekvőkerékpárok közül a kétkerekűek kategóriájában a nagyrészt magyar gyártású Schlitter Encore, míg a háromkerekűek kategóriájában az ICE VTX trike lett az év két legjobb fekvőkerékpárja.

Az amerikai Bentrideronline év végi szavazásán a fekvőkerékpárok közül a kétkerekűek kategóriájában a nagyrészt magyar gyártású Schlitter Encore, míg a háromkerekűek kategóriájában az ICE Vortex utódja, az ICE VTX trike lett az év két legjobb fekvőkerékpárja. A szavazáson mindkét rekumbens hatalmas fölénnyel nyert!

Schlitter Encore

A szavazatok 71%-át begyűjtő Schlitter Encore tulajdonképpen a Carbonrecumbent továbbfejlesztett változata. Sok ponton módosították ugyan a hazai modellt, de a hozzáértők számára egyértelmű a két modell rokonsága annak ellenére, hogy mind külcsín, mind pedig belbecs vonatkozásában voltak előrelépések. Íme pár fontos közülük:

  • A vázat merevebbé tették, hogy ezáltal a hajtási hatékonyság még jobb legyen, így az Encore jelenleg a legjobbak között van, ha nem a legjobb...;
  • A kormányt teljesen kicserélték, így az is merevebb lett, nagyobb helyet biztosít a kiegészítők elhelyezésére, ráadásul jobban állítható, kevéssé takarja el az előttünk lévő utat, sőt még szállításkor is kisebb helyet igényel;
  • Az ülést alacsonyabbra és sokkal fektetettebbre tervezték, ehhez megváltoztatták a rögzítési rendszerét is;
  • Látványosabb grafikával még inkább kívánatossá tették a korábban is tetszetős modellt.

schlitter-encore-recumbent

ICE VTX

A háromkerekűek között döbbenetes mértékű győzelem született (amin nem is csodálkozom), ugyanis a szavazatok 87%-át kapta az az ICE VTX, amely tulajdonképpen az általunk is nagyon favorizált, gyönyörű ICE Vortex továbbfejlesztett utóda. Alapvetően névjogi problémák miatt hívják egyébként másképp az új verziót, de azért a két modell között van pár különbség:

  • Kicsit megrövidítették és konstrukciójában is átalakították a váz hátsó felét, így merevebb és még szebb is lett amellett, hogy a fordulókör is javult, azaz kisebb helyen meg lehet vele fordulni;
  • Az ülés dőlésszögének beállítása eddig sem volt rossz, de tovább finomítottak rajta
  • A zseniálisan kényelmes és kiváló oldaltartású ülés párnázása is finomodott, kicsit megszokottabb kinézetű lett;
  • Minimálisan változtattak a kormány helyzetén is, illetve a hajtómű is feljebb került, hogy az alacsony VTX esetében a nagy méretű cipőt hordók sarka ne érjen le egy bukkanó esetében se.

ice-vtx-recumbent-trike

Forrás: Ambringa