1 éves használat után 4500-5000 kilométert sikerült a Bacchetta Giro 26-al megtennem.
Én a bringa, és az első kilométerek
Az első körök után patent pedált szereltem fel, és egyből kiderült, bennem van a legnagyobb hiányosság. A gép nagyon szeret hasítani. Szereti a távolságot, a sebességet. Nem érdekli a szél, az eső. Én nem bírtam fizikailag, hozzá kellett edződni! Egynapos bringázások során hagyományos kerékpáron az egész test fárad, hamarabb megállok pihenni, hamarabb fordulok haza. Most ezek nincsenek, bátrabban megyek neki egy-egy hosszabb útnak.
A Bachetta váza jó konstrukció. Az első villája erős, csomagokkal nagy fékezés esetén sem éreztem, hajlást, nyeklést. A váz geometriájának köszönhetően a nagyobb függőleges terhelés ellenére is egyenes marad, de némi rugózás, főleg rezgéscsillapítás érezhető. A felmart aszfalton történő gurulás esetén a finom, ujjból vértkihajtó rezgéseket elnyeli.
Csomagok nélküli tapasztalatok
Csomagtartó, oldaltámasz, táskák nélkül legalább 3 kilogrammal könnyebb a gép. Ezt bizony észrevenni. Jobban lehet gyorsítani, kisebb a légellenállás, adott távon kevésbé fáradok. Jobban lehet korrigálni a figyelmetlenségből elkövetett hibákat. Picit pattogós a gép hátulja.
Csomagtartóval, oldaltámasszal, üléstáskával tapasztalatok
Alapfelszereltségnek számít nálam a lámpa, a pumpa, az elsősegély csomag, a GPS, a szerszám készlet, a tartalék belső, az esőcucc, a fényképezőgép, a tartalék felsőruha, a naptej. Ez már magában szép súly, de így érzem jól magam. Számolok az időjárás változásaival, technikai problémákkal, balesettel.
Míg ezeket a cuccokat ha csak az üléstáskába pakoltam, érezhetően feljebb került a súlypont, veszítettem a stabilitásból. Eleinte ezen úgy segítettem, nem vittem a fényképezőgépet, esőcuccot, tartalék vizet. Hol ez, hoz az hiányzott. Végül úgy döntöttem, veszek egy táskát a csomagtartóra. Középen a nagyobb tárhely, oldalt 2 zseb, hátul a kulacsnak egy zseb.
A hátsó, kulacsnak tervezett zsebbe kerül a fényképezőgép, könnyű kivenni. A két oldalsó zsebbe kerülnek a lámpák, szerszámok, belsőgumi, pumpa. A középső nagyobb tárhelybe a víz, szendvicsek. Az üléstáskában marad elég hely az esőcuccnak, tartalék felsőruhának, gyümölcsnek, térképnek. Így, hogy a nehezebb felszerelés vagy 35 centiméterrel lejjebb került, és a többletsúly a hátsó kerékre nehezedik, kevésbé pattog a gép hátulja.
Több napos túrák tapasztalatai
Ilyenkor még inkább nő a terhelés. Az első 3 napos túrára a csomagtartóra oldalra akasztható kerékpáros táskát vittem még magammal. Ezekbe került a függőágy, hálózsák, tisztasági felszerelés, plusz ruhadarabok, papucs.
Nehézzé vált a reku hátulja. Rázós úton pattogott az eleje, már kisebb dombnál el tudtam emelni tekerés közben az első kereket a talajtól. A hagyományos drótszamarasoknál még így is gyorsabb voltam és kényelmesebb volt az utazásom.
Legzavaróbb számomra az volt, hogy a két oldaltáskába tett holmikhoz macerás volt a hozzáférés. Nagyon jó megoldás az ülés alá helyezhető táska. Ezt banán táskának is hívják, mert olyan formája van. Áramvonalas, hosszában lóg le az ülésről a váz mellett. A súlypontot alacsonyan lehet tartani, könnyű az egyensúlyozás.
Ezzel a reku menettulajdonságai érezhetően sokkal jobbak lettek. Áramvonalasabb lett az előző megoldáshoz képest. A súlypontja lejjebb került, stabilabbá vált a kormányzás és nem pattog az első kerék. Úgy 600-700 kilométert tehettem meg ezzel a formációval. Ez nem sok, de egyelőre bevált. Jól, kényelmesen lehet vele haladni, némi edzés után napi 200 kilométert is be mernék így vállalni.
Min változtatnék?
- Sun agydinamót el tudnék képzelni és tárcsafékeket.
- Nagy fényerejű LED első lámpa és hátra egy lassítást jelző féklámpa, lámpa egységet.
- Egy T tartó idomot a buumra, lámpát, GPS-t feltenni rá.
- Nincsenek erős lábaim, ezért egy mászósabb fokozat jó lenne.
Elégedettség: Ötös!
Pár adat aBacchetta Giro 26 szerelvényeiről:
- Váz: Bachetta részére gyártott ovális Cro-Mo cső, tárcsfék felfogatási pontokkal, és V fékek számára alkalmas rögzítési lehetőséggel.
- Villa: Bachetta részére gyártott Cro-Mo cső, tárcsafék felfogatási pontokkal, és V fékek számára alkalmas rögzítési lehetőséggel.
- Kormány, kormányszár: Alumínium.
- Hátsó váltó: Sram X7
- Első váltó: Microshift R439 SS
- Váltókar: Sram X7
- Hajtómű: FSA/Tempo 52-42-32 fogszámú fogaskerekekkel
- Tengely: FSA, szögletes
- Kormánycsapágy: FSA Orbit
- Hátsó kazetta: Sram PG950 11-34 fogszámú fogaskerekekkel, 9 sebesség
- Első-hátsó fék: Avid Single Digit 5, V fék
- Fékkarok: Avid FR5
- Első-hátsó felni: Alex DA16,26" (32 lukas)
- Agyak: Formula (Kívül egy menetes fémgyűrű, nagyon szép illesztéssel. Alatta még egy védőgyűrű, végül 2RS mélyhornyú golyóscsapágy)
- Első-hátsó gumi: Kenda Kwest 26"x 1.25"
- Lánc: KMC Z99
- Pedál: Wellgo LU897
- Súly menetkészen: 16,5 kg