A frankfurti International Motor Show-n a Ford bemutatta kétkerekű megoldását a városi közlekedés megreformálására.
Az E-Bike névre keresztelt elektromos kerékpárba minden technikai csodát bele tettek, amit csak tudtak. Magnetostrikciós szenzorokkal szerelték fel, amik azt figyelik, hogy mikor kell rásegíteni a sebességre elektromosan, a motor be és kikapcsolásával tehát tökéletesen szabályozható a teljesítmény.
Az elektromotor maximálisan 350 Wattos erőt tesz hozzá a teljesítményhez az első keréken át, a 340 Wattos lítium-ionos akkumulátor, szépen megbújik a szénszálas váz alatt. Egy feltöltéssel akár 85 km-t is kipréselhetünk a bicajból, 25 km/órás sebességgel süvítve az utcákon. A kormányon egy kijelzőn követhetjük az akku-kapacitást, az átlagsebességet, megtett távot és az útvonalhoz igazodó üzemmódot (takarék, komfort, illetve sport üzemmód közül választhatunk).
A bringa váza elég masszív, karbon és alumínium-ötvözetből készült. Súlya 2 és fél kg körül mozog. A hatküllős Ford desig-olt kerekeket a Mavic szállítja, Continental Ultra Sport gumik feszülnek rajta. Fenekünket Selle Italia SLR XC nyerge kényezteti. A 11 sebességes Shimano agyváltó gondoskodik a váltásról, Dura Ace hajtókar és Carbon Belt Drive System bordás ékszíjának közreműködésével. A fékezésért mondanom sem kell természetesen az Avid Elixir 5 fékei felelősek.
Forrás: Ford