A Párizsi Autószalonon rivaldafénybe állított kerékpárok forgalmazása 2019 elején kezdődik.
Az oroszlános márka előbb állított elő biciklit, mint autót, és noha különvált a két-, illetve négykerekűek gyártása, máig megőrizte bringás nimbuszát. Most, a korszellemnek megfelelően, elektromos rásegítésű városi kerékpárokkal jelentkezik.
Az első Peugeot kétkerekű 1886-ban készült, nagy első és pici hátsó kerékkel, ezt aztán sok-sok, a maga korában innovatívnak számító típus követte. Híresek lettek a versenybringáik, kiváló sportemberek győztek velük nagy összecsapásokon. 1926-ban ugyan különvált a kerékpáros és az autós divízió, de végig megmaradt a kapcsolat a kettő között. Ki hitte volna, hogy ez az elegáns, még ma is modernnek ható bicikli 1941-ben készült? Az 1977-es plakáton pedig a franciák egyik ásza, Bernard Thevenet nyomja egy Peugeot pedálját a Tour de France-on. Senki ne próbálja utánozni: anno világrekordnak számított a sípályán elért 212 km/óra. 2010-ben pedig egy hátsó kerékagy nélküli koncepcióbringával rukkoltak ki a World Motor Show közönsége előtt.
Mostani újdonságaik már leszálltak a felhőkből a földre, a városi fiatalokat és fiatalos idősebbeket hívják könnyed és gyors kerekezésre, elektromos rásegítéssel. Három új, neoretró stílusú kerékpárjuk az összteleszkópos eT01 FS, az eT01 Powertube túrakerékpár és az eR02 Powertube országúti bringa. A Párizsi Nemzetközi Autószalonon állították ki őket, de az se csüggedjen, aki lemaradt a seregszemléről, mert a PEUGEOT kerékpárok mostantól online is megrendelhetők, legalábbis Franciaországban, és oda kell menni a kerékpárt átvenni is. Kétlem, hogy tőlünk sokan tolonganának érte, de érdekességképp nézzük meg, hogy miképp látja ma egy patinás autómárka az urbánus közlekedés egyik résztvevőjét.
eR02 Powertube országúti bringa
A Peugeot Design Lab keze nyomát viselő nyolcsebességes PEUGEOT eLC01 hatótávolsága akár a 70 km-t is elérheti. Kompakt méretének köszönhetően városi forgalomban fürge és jól kormányozható. A kényelemről rugós nyereg, a biztonságérzetről tárcsafék gondoskodik. Szépen megoldott részlet a vázzal és a hátsó villával szerves egészet képező Racktime csomagtartó, amely az 50-es, 60-as és 70-es évek modelljeit idézi, és az akkumulátort is hordozza. Az 1399 eurós kerékpár fehér, kék, narancs, zöld és padlizsánlila színben készül, a pepita minta pedig a PEUGEOT Cycles sporttörténetére utal.
PEUGEOT eLC01
A BOSCH PowerTube vázcsőbe épített akkumulátorú, alacsony súlypontú új túra- és országúti biciklijei a PEUGEOT Cycles kirakatmodelljeinek számítanak. A fölülről kivehető akkumulátor nem szennyeződhet be, a BOSCH motor erős és megbízható. A PEUGEOT eT01 PowerTube elektromos rásegítésű, sokoldalú terepkerékpár, női vagy férfi vázzal és hátsó rugózással. A PEUGEOT eR02 PowerTube pedig elektromos rásegítésű versenybringa, amely nagy távokra ideális, és a legendás alpesi hágókban is megállja a helyét. Hajlított és egyenes kormánnyal rendelhető.
eT01 FS
A Párizsi Autószalonon rivaldafénybe állított kerékpárok forgalmazása 2019 elején kezdődik. A Peugeot Cycles weboldalán online rendelésére is lehetőség van. Az egyes modellek elérhetősége kényelmesen, otthonról is ellenőrizhető. Csak ki kell választani a vázméretet (S, M, L vagy XL), a színt és az akkumulátor kapacitását. A megrendelt kerékpár Franciaországban vehető át. A kerékpárt a PEUGEOT Cycles szereli össze, készíti elő, állítja be és adja át.
eT01 Powertube túrakerékpár
Biciklikkel kezdték, biciklikkel (is) folytatták, és a bicikliben látják a holnap városi mozgásának egyik eszközét. Egy nagy hagyományú autómárka kitartása a részben emberi, részben elektromos erővel hajtott kerékpár mellett mindenképpen figyelemre méltó.