Egy túra PEDELEC kompromisszumok nélkül.
Az Annyira Más Bringabolt bocsájtott rendelkezésünkre egy elektromos bringát - amely véleményük szerint - egy Optimális választás lehet annak, aki PEDELEC túrakerékpárt keres a prémium kategóriában. Nézzük:
Pegasus Premio Evo 10 Lite
Alapok
A kerékpár trekking geometriájú alumínium vázzal rendelkezik, amelybe egy SR Suntour villát illesztettek. Motorja a 4. generációs Bosch Performance Line CX, amely a gyártó termékpalettájának csúcsán található. Akkumulátora rejtett, és ami ennél is izgalmasabb a vásárló dönti el, hogy a bringát milyen kapacitású akkumulátorral (400, 500 vagy 625 Wh) kéri. A vezérlő a szokásosnak mondható Intuvia.
A váltásról a 10 sebességes Shimano Deore váltókar és hátsóváltó gondoskodik. Az FSA hajtókarok segítségével egy 36 fogas lánckereket hajtunk meg. Hátul a 10 lánckerékből álló Altus kazetta (11-42T) gondoskodik a megfelelő áttételről.
A biztonságos megállást a Shimano Altus hidraulikus tárcsafékei biztosítják, az Altus kerékagyra szerelt 180-as tárcsákkal. A Ryde felniken a Schwalbe Marathon Plus külsők feszülnek, amely a gyártó legdefektállóbb és a legtöbbet eladott külsője.
Szerelvények
A Pegasus Premio Evo 10 Lite nem szégyenkezhet kiegészítők terén sem. Pénzünkért SKS sárvédőket, integrált lábtámaszt, integrált i-Rack kompatibilis csomagtartót, integrált lakatot és Fuxon lámpákat kapunk. Ja, még valami: MonkeyLink kulacstartó van rajta.
Mi is az a MonkeyLink
A MonkeyLink kerékpáros kiegészítőket gyárt, így lámpákat, sárvédőket, kulacsokat és kulacstartókat valamint táskákat. Termékeikre jellemző a mágneses-mechanikus rögzítési mód, amelynek hála a kiegészítőik lényegében a helyükre pattannak.
Kulacstartóik szinte észre sem vehetőek a kerékpárok vázain. A hozzá tartozó kulacs használata egy kis tanulás - ami inkább megszokás - után pofon egyszerű. A kerékpár tesztelése során a vázon történő rögzítése nagyon stabil volt. Igaz, most csak aszfalton tekertem, de tuti, hogy terepen sem lehet elhagyni.
Menetközben
A bringával egy rövid 20 km-es hegyes-völgyes úton ismerkedtem. Ami egyből feltűnt, hogy a Bosch motor hangos. Ez számomra a csendes erdészeti aszfaltutakon kicsit zavaró volt. Miután ezen túltettem magam arra lettem figyelmes, hogy a 25 km-es sebesség korlátnál milyen finoman áll le a motor az elődeihez képest.
A váz geometriája kényelmes egyenes hátú ülést tesz lehetővé, ami igazi városi illetve túra kerékpárrá varázsolja azt. A lefeléken 60 km/h sebességnél is stabil, jól irányítható volt a kerékpár. A vázon igényes kialakításán és megjelenésén számomra csak egy dolog szúrta a szemem, a hordó alakú fej csöve. Bocs, ez nekem nem jött be!
Nagyon komfortos volt a meglehetősen fura (inkább kínai webshopos angol) fantázia nevű Comodoro nyereg. Nagyon tetszett a markolat is. Miután kibetűztem rajta az Ergon márka nevet nem is akartam tovább feszegetni a témát, ez magáért beszél. Itt említeném még meg, hogy a gyártó a pedálon sem spórolt. A Welgo egy komolyabb csúszásmentesített pedálját taposhattam a menetpróbám során.
Összességében a Pegasus Premio Evo 10 Lite egy prémium kategóriás PEDELEC. Egyetlen alkatrészen sem vettem észre a spórolást. Mindegyik egysége tökéletesen megfelel a felhasználási területének kihívásaival. Megvásárolva nincs is olyan része, amit lecserélnék. Mondjuk ez egy 1 000 000 és 1 143 000 Ft között mozgó kerékpárnál számomra követelmény.
Tetszés index 4/5. Az ötösről a hangos motor és a hordó alakú fejcső miatt csúszott le.
Ha érdekel a bringa, az Annyira Más Bringaboltban meg is tapogathatjátok.
A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.
Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett