A Shimano lenne az?
Az elmúlt hetekben röppent fel a hír, hogy a myFC mikroüzemanyagcella-gyártó vállalat megállapodást kötött technológiájának fejlesztéséről és e-kerékpárokba történő integrálásáról egy vezető, multinacionális kerékpár- és e-bike alkatrészeket gyártó japán céggel. A myFC-t 2014 óta jegyzik a Nasdaq First North Growth piacon, ezért az EU piaci visszaélésekről szóló rendelete értelmében köteles volt nyilvánosságra hozni az együttműködéssel kapcsolatos információkat, azonban nem hajlandó nyilvánosságra hozni partnere nevét – adta hírül a Bike Europe.
A mikroüzemanyagcella-technológia növelheti az e-kerékpárok hatótávolságát és az üzemidőt, valamint csökkentheti a súlyát
Ha jól belegondolunk két japán cég (a Shimano és a Yamaha) van a villanybringák piacán, amelyek szóba jöhetnek. Mindkettővel fel vette a kapcsolatot a Bike Europe és az alábbi nyilatkozattal válaszoltak:
Shimano: "folyamatosan dolgozunk új termékek fejlesztésén. Azonban nem kommentáljuk a termékekkel kapcsolatos spekulációkat, akár fejlesztés alatt állnak, akár nem".
A Yamaha Motor Europe elnöke, Eric de Seynes kérdésünkre kijelentette, hogy "nem hallott semmilyen együttműködési megállapodásról a Yamaha és a myFC között".
A myFC közleménye egy vezető, multinacionális kerékpár- és e-bike alkatrészeket gyártó japán céget említ és ennek a megfogalmazásnak csak a Shimano tesz egyértelműen eleget, mivel a Yamaha csak a villany bringa piacon fejleszt.
Miért is érdekes a hidrogén cellás akkumulátor? Erre röviden így válaszolhatunk kisebb súlyú és környezetbarát megoldás.
"Az e-bike rendszerükben az akkumulátor nagyobb részét üzemanyagcellákkal és hidrogéntartállyal fogjuk helyettesíteni, hogy azonos méretek mellett könnyebb kerékpárt kapjunk, és a töltésnél sokkal gyorsabb feltöltési lehetőséget. További előny a hidrogéngáz környezetbarát" - mondja Michael Glantz, a myFC vezérigazgatója. "A technológia beépíthető a kerékpárokba. Ha a hidrogén kifogy, a tartály újratöltése gyors folyamat, mindössze néhány percet vesz igénybe. Ma már a hidrogén értékesítésére szolgáló infrastruktúra a közönséges üdítős palackok méretű, könnyű tartályokban, könnyen kiépíthető lenne, például benzinkutakon. Erre jó példa Észtország".
A Hydrogen Central beszámolója szerint az együttműködésre vonatkozó első megrendelés a japán Tokióban található Lightec Inc. cégtől érkezett, amely az e-mobilitás egyik globális alkatrészgyártóját képviseli.
Az együttműködési megállapodás a koncepció bizonyításának fejlesztésére vonatkozik, amely várhatóan az év végéig tart. A már bejelentetteken kívül további megrendelésre nem került sor.
Fotók: myfc.se