Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 my esel e cross komfort pro 02

Élmény a köbön!

A napokban az Annyira Más Bringaboltban jártam, a Levit Musca MX villanybringa tesztje miatt. Akkor láttam meg az állványon ezt a bringát:

07

Az első találkozásunk

Mit mondjak? Megfogott. Nem, nem sznobságból, feltűnési viszketegségből, hogy kitűnjek a tömegből. Szeretem a fát, mint anyagot. Szeretek fával dolgozni:

my esel e cross komfort pro 01

Fa mániám a hobbim

Mikor megláttam egyből beleszerettem. Nem volt vitás hogy írok róla, mégpedig felkérés nélkül a saját örömömre. Így született eme cikk, amely a látszat ellenére nem támogatott tartalom.

A My Esel kerékpárok a szomszédos Ausztriában készülnek. A váz alapanyaga rétegelt lemez, súlya 3,5 - 4 kg körül mozog. A vele épített hagyományos kerékpár 11 – 14 kg súlyú, tesztem alanya pedig 22 kg. (Építenek könnyű, 9 kg-os bringákat is.)

my esel e cross komfort pro 03

Én egy hátsó agymotoros rejtett akkumulátoros teleszkóppal rendelkező trekking bringának, a My Esel E-Cross Komfort Pro bringának lehettem rövid ideig a gazdája.

Menet közben

Nem is csigázom a kedélyeket elmesélem milyen volt rövid együttlétünk. Először, akarva-akaratlan megsimogattam a vázat. Nagyon kellemes, meleg tapintása van. Nem olyan rideg és hűvös, mint a fém érintése.

my esel e cross komfort pro 07

A My Esel E-Cross Komfort Pro nyergébe pattanva azonnal, nagy erővel megindult, ami a pedálszenzoros villanybringák jellegzetessége. Szeretem ezt az érzést, ha már villany érezzem, hogy húz. Ráadásul az UPEA motor a pedál fordulatra nagyon gyorsan reagál, akár egy nyomatékszenzoros.

A kormányra szerelt kezelőfelület kicsi és elegáns. Kinézetre nagyon tetszett, bár azt hogy az adatokat könnyű róla leolvasni azt nem mondanám. (Lehet, hogy új szemüveget kell csináltatnom?) Illetve hosszú ujjú kesztyűben keresnem kellett a kezelőgombokat. Gondolom, ha valaki ténylegesen magáénak tudhatja ezt a bringát megszokja a gombok helyét és nincs vele problémája.

my esel e cross komfort pro 04

A váz gyönyörű megoldásai

A bringa jól hajtható rásegítés nélkül is, így egy lemerült akkumulátor nem okozhat olyan problémát, hogy segítséget kell hívni a pórul járt bringásnak.

A kerékpár nagyon kényelmes. A fa váz nagyon jól elnyeli az út kisebb egyenetlenségeit. Tesztem során kicsit megkínoztam a szentendrei macskaköveken és nagyon jó benyomást tett rám komfortosság tekintetében.

my esel e cross komfort pro 05

Rejtett akkumulátor helye, motor és kezelőszerv

Csak nekem tetszik? Nem! Ez a fotózás során azonnal kiderült. Sokan megálltak a bringa mellett. Megszólítottak, beszélgettünk róla és természetesen fényképezték. Úgy tűnik a fa alapanyag és a szép külső sokaknak a fantáziáját beindította.

Tetszés index és értékelés a cikk végén található, most nézzük a technikai paramétereket.

Specifikációk

Adott egy 5 év garanciával rendelkező fa váz, amely kapott egy finoman működő Rock Shox Paragon telót (65 mm-es úttal). A bringába, mint fentebb említettem UPEA hátsó agymotor került amely 60 Nm nyomaték kifejtésére képes.

Viszonyításként megjegyzem, hogy a Trabantok motorja bírt 74 Nm nyomatékkal. (650 kg saját tömeg mellé.)

Akkumulátorból egy 540 Wh teljesítményű Samsung cellásat rejtett el a gyártó a váz alsó csövében. (Kivenni a közép csapágyháznál lehet, ahogy a fentebbi fotó mutatja.)

my esel e cross komfort pro 06

A fék rendszer

A kormány, kormányszár, nyereg és nyeregcső a cég saját márkás alkatrészei. A nyereg kifejezetten kényelmes.

A bringán Shimano (MT 400) tárcsafékek gondoskodnak a megállásról. A váltás sem bízták a véletlenre a 11 sebességes XT hátsó váltó precíz és finom működése élménnyé varázsol minden bringán töltött pillanatot.

Az általam birtokolt kerékpár kiegészítőkkel is bővelkedett. Sárvédő, csomagtartó és világítás is volt rajta.

my esel e cross komfort pro 08

Nem tudok betelni a váz egyes részleteivel

Tetszés index

Összességében nagyon tetszett a bringa. Ezt szívesen a magaménak tudnám, nagyon jó menettulajdonságai vannak. Tetszés indexem 4/5. Igazából csak a kormányra szerelt motorvezérlő egység volt számomra kicsit kényelmetlen.

bringalap teszt 5

A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett