A német Pinion praktikusan az e-bike motorba integrálta a váltóművet a piacon elsőként.
Az MGU (Motor.Gearbox.Unit) 12 évnyi fejlesztés gyümölcse. Amely az elektronikus váltás mellett támogatja bizonyos esetekben az automata váltást is, amikor a rendszer dönti el, hogy mi az ideális fokozat. A Pre.Select lejtőn lefelé az ideális fokoztba kapcsol, hogy amikor újra a pedálokat taposod ne kelljen fel vagy lefelé váltanod. A Start.Select a megállás utáni automatikusan átvált az előre kiválasztott indító fokozatba.
Az MGU lehetőséget ad a terhelés melletti vagy álló helyzetben történő váltásra is.
Az egész rendszer egy zárt CNC-zett 7075-ös aluminium házban foglal helyet (P-Line) vagy magnézium (C-Line). Vízálló, porálló. A karbantartása - a gyártó állítása szerint - mindösszesen az évenkénti vagy 10 000 kilométerenkénti olajcsere a váltóműben (0,6 dl). Ami azért is hihető, mivel nem csak hagyományos lánc, hanem szíjhajtással is szállítják. Ez utóbbi pedig minimális törödést igényel egy lánchoz képest.
A váltókar pöcögtetős vagy forgókaros (gripshift stílusú) kivitelben is elérhető.
Két fő típust gyártanak:
A P-Line 18 fokozatú, 636%-os tartománnyal 2700 gramm vagy 12 (600%, 2350 g) alu házban, míg a C-Line 12 (600%, 2100 g), 9 (568%, 2000 g) vagy 6 (295%, 1800 g) fokozatú lehet, magnézium házban.
Fotók: Pinion.eu