Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

9

Tippek, hogy a bringázás csak élmény legyen

1

Tanulj meg biztonságosan kerékpározni.

  • Bár a bringa használatához nem szükséges semmilyen tanfolyamot elvégezni, a KRESZ ismerete elengedhetetlen.
  • Ismerd meg a kerékpárod minden elemét, tudd mi mire való. Melyik fékkar/váltókar melyik féket/váltót működteti.
  • Tudj a kerékpároddal manőverezni, illetve egyenes vonalban haladni.

2

Állítsd be a kerékpárodat a méreteidnek megfelelően.

  • Ha sok időt szeretnél kerékpárodon tölteni és szeretnéd ezt élvezni, akkor állítsd be azt a méreteidnek megfelelően. Erről bővebben Itt olvashatsz.

3

A keréknyomás.

  • Mielőtt elindulnál mindig ellenőrizd a gumikban a nyomást. Ha nincs rendesen felpumpálva kevésbé hatékonyan tudsz tekerni, nagyobb a defekt kockázata, illetve a felnit is tönkre teheted egy kátyúban. (Bár hazánkban nincs kátyú!)
  • A keréknyomást kézrátétellel nem lehet megállapítani, ehhez mindenképpen szükség van nyomásmérőre.
  • Ha felfújod a kereket mindig a gumin ajánlott nyomás értékre kell fújni azt.

4

Ellenőrizd fékeket.

  • Nézd meg a fékpofák nincsenek-e elkopva. Ha már nem látsz rajta mintát cserélni kell. Ellenőrizd, hogy nem ér-e valamelyik fékbetét folyamatosan a felnihez. Húzd be a fékkart. A féknek akkor kell fognia, ha féket 1/3 útig behúztad. Ha a fékek csak a fékkar útjának ½-e után kezdenek el fogni az nem jó, mivel hirtelen fékezésnél nem biztos, hogy a kellő időben fog megállítani.

5

Ellenőrizd az esetleges kilazulásokat.

Ha a bringádon egyes alkatrészek kotyognak, zörögnek, az nem biztos hogy jót tesz nekik. Ráadásul menet közben ezeket hallgatni sem kellemes. Ha elhanyagolod ezeket, akkor tönkre mehetnek.

  • Ellenőrizd a kerekek oldalirányú mozgatásával, hogy a kerékagyak kotyognak-e.
  • A kormányt és a kormányszárat el tudod-e fordítani oldalra, ha közben a kereket a lábad között szorítod. (Az a jó, ha nem)
  • Ellenőrizd a kormánycsapágyat, hogy kotyogását. Behúzott fékeknél mozgasd a kerékpárt előre-hátra ha mozog akkor kilazult a kormánycsapágy.
  • Ellenőrizd a középcsapágyat. Fogd meg a mindkét mancsoddal a hajtókarokat és próbáld előre-hátra mozgatni. Ha holtjátéka van, akkor a középcsapágyak karbantartásra szorulnak.
  • Ellenőrizd a különböző szerelvényeket pl a kulacstartót, hogy mozog-e, zörög-e. Ha igen húzz a felfogatásuk csavarjain.

6

Sose indulj túrára szerszámkészlet nélkül.

  • Egyet jól jegyezz meg: ami elromolhat, az el is romlik. Sőt biztos lehetsz abban, hogy a legrosszabbkor. Állíts össze egy szerszámkészletet, hogy felkészülj a legrosszabbakra. Tegyél bele egy kis pumpát, gumileszedőt pót belsőt, vagy foltozókészletet. Egy multifunkciós szerszámkészletet (Jó ha van rajta láncbontó prés is. Igaz, hogy bontani nem akarod a láncot, de lánc szakadás esetén a segítségével össze szerelheted azt.), egy rongyot, esetleg egy gumikesztyűt.

7

Bukó és kesztyű legyen rajtad.

  • Ezek nem kötelezőek, de nagyban növelik a túlélési esélyeidet bukás esetén. A bukósisakot sokan kényelmetlennek érzik, pedig a jól kiválasztott sisak egyáltalán nem az. A kesztyű a tenyeredet védi esések esetén a horzsolódásoktól, ráadásul a kormányt kényelmesebb benne fogni.

8

Légy látható.

  • A kerékpárost nem védi fém kaszni ütközések esetén. Mi a könnyű észlelhetőségünkkel tudjuk felhívni magunkra a figyelmet. Talán ez az oka annak, hogy a kerékpáros ruhák többsége élénk színű, tarka. Ha idegenkedsz is ezektől a színektől még is ezeket javaslom.
  • A ruhák mellett fontos hogy lámpa mindig legyen nálad. Este életet menthet. A tiédet!

9

Felszerelés vészhelyzetre.

  • Kicsi az esély, hogy komoly baj történjen veled, de mégis bekövetkezhet bármi. Ezért minden esetben legyen nálad telefon, készpénz, személyi irat.