A Közútkezelő fél a balesetektől, ezért riasztja el a bringásokat?
Budapesten óriási változások zajlanak, és bár nem mindig építenek könnyen használható kerékpárutakat és sávokat, a szándék egyértelmű. Ha Szentendréig tekerünk, még jobban értékelni fogjuk a fővárosi folyamatokat, ott ugyanis még mindig olyan a helyzet, mintha a hetvenes években járnánk. A Közútkezelő fél a balesetektől, ezért riasztja el a bringásokat?
A cím persze hatásvadász, hiszen Szentendrén igenis lehet kerékpározni. Csakhogy olyan korlátozásokkal, nyakatekert kerülőkkel, szinte biciklizhetetlen utcákra kényszerítve, hogy elveszi az ember kedvét.
Aki Pestről kerekezik, és simán elsuhant a Nagykörúton, átment a Lánchídon, egészen a békásmegyeri városhatárig legálisan végighajtott a négysávos Szentendrei úton, ahol pedig 70 km/óra a megengedett sebesség, döbbenten tapasztalja, hogy ugyanennek az útnak a szintén négysávos folytatásán, Szentendre területén, már tilos. Holott szélesebb az út, és 50 a limit. Hogyan jusson el olyan turisztikai célponthoz, mint a Skanzen, vagy a Pilis felé, a papréti úthoz, Pilisszentlászlóhoz, a Dömörkapuhoz?
A Duna-menti Eurovelo nemzetközi kerékpáros útvonalon érkező külföldiek pedig nagy szemeket meresztenek, mikor a Pomázi útnál lépcsős aluljárón vonszolhatják át a túratáskákkal felpakolt, gyerek-utánfutós biciklijüket, mert a Magyar Közút Zrt. (MK), többszöri kérés ellenére, nem szüntette meg a tiltást egy egészen rövid szakaszon, a csomópont területén, hogy zöld lámpára simán, az autóforgalom zavarása nélkül át lehessen biciklizni.
A cikk ITT folytatódik tovább!
Forrás: index.hu/kerékagy