Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 levego buda

A kerékpározás 7 fő előnyét bemutató kampány indult Budapesten

levego buda

Tizenöt, a BKK felajánlásából biztosított helyszínen tettek ki a kerékpározást népszerűsítő plakátokat, melyek mindenkinek azt javasolják, hogy Inkább bringázz! A koronavírus miatt bezárt munkahelyekre tekintettel újratervezett Bringázz a Munkába kampányban első körben egészségügyi és szociális intézmények dolgozói kaptak kerékpárokat, most pedig a lakosságot motiválják arra, hogy porolja le mindenki a biciklijét és kezdje el használni. Ezzel a bringára ülő emberek és környezetükben élők is jól járnak. A Kerékpárosklub 2018-as reprezentatív kutatásából kiderült, a magyar felnőtt lakosság 84%-ának elérhető opció a kerékpározás, 67%-nak saját biciklije is van.

7 fő érvet hangsúlyoznak az új kampányban, amiért érdemes inkább bringával elindulni:

  1. Kerékpározva könnyebb másoktól távolságot tartani
  2. Kerékpárral nem kell a dugóban ülni
  3. Kerékpárral nem kell parkolóhelyet keresni
  4. A kerékpározás erősíti az immunrendszert
  5. A kerékpározás erősíti a szívet
  6. A kerékpározás jót tesz a városi levegőnek
  7. És a kerékpározástól jobb kedvünk is lehet

A kerékpározás a koronavírus járvány újabb elterjedését is segíthet elkerülni, hiszen biztosítja a távolságtartást és nem szennyezi a levegőt. Utóbbi különösen fontos a városok számára, hiszen nemzetközi kutatások eredményei azt mutatják: a légszennyezés mértéke szerepet játszhatott a vírus terjedésében is. A Magyar Kerékpárosklub ezért azt üzeni, hogy aki csak teheti, üljön kerékpárra, ezzel magának és környezetének is jót tehet.

tavolsag rakoczi

A járvány miatt újratervezett, 13 éve futó Bringázz a Munkába kampányban idén tavasszal összesen 230 kerékpárt kaptak egészségügyi és szociális intézményekben dolgozók Budapesten és Nagykanizsán a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség és a Csepel Zrt. jóvoltából. Ezen kívül – a hagyományos nyereményjáték elmaradása miatt - köztéren, közösségi médiában és sajtóban folytatódik a bringázás előnyeit bemutató kampány.

A rendhagyó Bringázz a munkába! kampányt a Magyar Kerékpárosklub szervezi, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetséggel, a Magyar Kerékpáros Szövetséggel és a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetséggel, mint társszervezőkkel közösen, az Innovációs és Technológiai Minisztérium – mint a védjegyoltalom jogosultja – hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával.