Újraindulhat a BuBi projektje Budapesten - döntött a fővárosi közgyűlés. Az európai közösség 900 millió forintot ad a projektre. A tervek szerint legkésőbb 2013-tól fog működni.
A projektet a jövőben a Budapesti Közlekedési Központ irányítja, amely egyéb, kerékpározást támogató fejlesztésekbe is belekezdett, ilyen a közterületi kerékpártámaszok létesítése, a közlekedési hálózat korrekciója, a belvárosi kerékpárútvonalak bővítése és a jelzőlámpás csomópontok közlekedési rendjének kerékpárbarát áthangolása.
{reklam}
Ha a BuBi az eredeti terveknek megfelelően valósul meg, akkor a járműveket előzetes regisztráció után bárki igénybe veheti majd. Használatuk az első fél órában teljesen ingyenes lenne, a második fél órában pedig egy BKV-jegy árának megfelelő összeget kell fizetni érte. Az ár meg akkor kezd el exponenciálisan nőni, ha valaki sokat foglalja a bringát. Ez a rendszer a folyamatos mozgásnak kedvez, hogy mindenki csak addig használja a kerékpárt, amíg szüksége van rá, ha megáll, gyorsan rakja a tárolóba, hogy más is használhassa,.
Azért, hogy a kerékpárokat ne lopják, teljesen egyedi járműveket alkalmaznak, így azok egyből azonosíthatók, alkatrészeik pedig nem kompatibilisek a hagyományos kétkerekűekével. A biciklitárolók a budai és a pesti oldalon, a Margit és a Petőfi híd között helyezkednek majd el. Egy-egy helyen 20-22 kerékpárral.
Kapcsolódó cikkek:
A héten eldől, lesz-e közösségi bringázás Budapesten
Mégsem lesznek kerékpár dokkolók Budapesten?
Bubi lesz a belvárosi közbringahálózat neve