2010 végéig teljes egészében megújulhat Budapest kerékpáros közlekedése.
A belváros frekventált pontjain 73 gyűjtőállomás és több mint 1000 kerékpár segíti majd a közlekedést, így Európa számos nagyvárosa - így például Barcelona, Párizs, Amszterdam vagy Bécs - után Budapesten is megvalósulhat a kerékpárflottát és dokkoló-állomásokat is magába foglaló, ügyfél-regisztrációs, karbantartási, logisztikai és információs szolgáltatásokat is nyújtó közösségi kerékpáros közlekedési rendszer.
{reklam}
A budapesti közösségi kerékpáros közlekedési rendszer az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretén belül valósulhat meg - kiemelt projektként - 900 millió forintos támogatással. A mintegy 1,3 milliárd forint összköltségű beruházás eredményeként bárki által, alacsony díj ellenében hozzáférhetővé válik a közösségi kerékpárok használata.
A projekt a Margit híd és a Petőfi híd közötti - körülbelül 5,3 négyzetkilométernyi - területet fedi le: a pesti oldalon a Nagykörút-Duna, a budai oldalon a Duna-part és a Margit körút, illetve a Bartók Béla út által határolt területen.
A projekt keretében - Pesten 60, Budán 13 - összesen 73 darab gyűjtőállomást építenek ki a belváros legforgalmasabb pontjain, a tervek szerint összesen 1009 kölcsönözhető biciklivel. Az átlagosan 22 kerékpár tárolására alkalmas gyűjtőállomások kb. 300 méterre lesznek egymástól. Az éjjel-nappal működő automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló módon lehet majd felvenni, illetve leadni a kerékpárokat, fizetni bankkártyával, hitelkártyával és akár mobiltelefonnal is lehet. Minden állomás alkalmas lesz a kerékpárok kölcsönzésére és visszahelyezésére, így tehát a kölcsönzött kerékpárt bármelyik tárolóban le lehet majd adni.
A tervezett díjrendszer elsősorban a rövid idejű és rövid távolságú utazásokkal számol. Ennek megfelelően a használat első fél órája ingyenes lesz, a következő fél óra 1 buszjegynek megfelelő, minden további fél óra 2 buszjegynek megfelelő összegbe kerül majd.
A projekt megvalósításával csökkenhet a főváros útjain a zsúfoltság, csökkenhet a környezetszennyezés, továbbá kényelmesebbek és gyorsabbak lehetnek a tömegközlekedéssel és eddig gyalog megtett utak.
Forrás:bringas.hu