Uniós támogatással Elkészült a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri városrész központ közötti közel 12 km hosszú kerékpárút
Elkészült a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri városrész központ közötti közel 12 km hosszú kerékpárút az Új Széchenyi Terv Észak-magyarországi Operatív Programja keretein belül. A beruházás összköltsége meghaladta a 184 millió forintot. A projektet az Európai Unió és a Magyar Állam több mint 156 millió forinttal támogatta. A meglévő kerékpárúttal együtt csaknem 17 km-re nőtt a miskolci kerékpárhálózat hossza. Az átadott kerékpárút mentén 24 helyszínen „P” alakú kerékpártámaszok kerültek kihelyezésre, továbbá 12 db információs tábla segíti a kerékpáros tájékozódást.
A város a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése érdekében tervezte meg a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri városrész központ közötti közel 12 km-es kerékpárútját.
A projekt keretében létrejövő kerékpárforgalmi létesítmény új kerékpárutak kiépítésével, illetve a költségtakarékosabb, gyorsabban megvalósítható, kevesebb új építéssel járó forgalomtechnikai beavatkozásokkal valósult meg.
A kerékpárút hálózat az önálló kerékpárutakon kívül kerékpársávból, forgalmi sávban jelzett kerékpár nyomból, elválasztott gyalog- és kerékpárútból, közösen vezetett gyalog- és kerékpárútból, csillapított forgalmú területen vagy gyalogos zónában, kisforgalmú utcán valamint egyéb forgalommentes úton kijelölt szakaszokból épül fel.
A kivitelezési munkák korszerű építéstechnológiával készültek el. Ennek biztosítéka a közbeszerzési eljárás során a műszaki tartalomba épített minőségi, biztonsági, forgalomtechnikai előírások, megoldások, vállalkozási szerződésekbe beépített garanciális kötelezettségek és a szigorú műszaki ellenőrzések. Így a kötelező fenntartási időszakban reálisan nem kell számolni a szokásos karbantartási munkákat meghaladó mértékű felújítási munkákkal.
A teljes hossz 11 megközelítőleg azonos karakterű szakaszra bontható:
- 1. szakasz: Új kétsávos kerékpárút a Szinva töltésén a Tiszai pu. és Hadirokkantak útja között, a Gömöri vasút alatt meglévő aluljáró felújításával átvezetve,
- 2. szakasz: Jelzett kerékpár nyomon vezetve a kis forgalmú Hadirokkantak útján és Arany János utcán, a Soltész- Nagy K. úton szigetek védelmében, a Király úton (3.sz. főút) meglévő jelzőlámpa bővítésével, a Corvin utcán új jelzőlámpa telepítésével átvezetve, az Arany J. utcában előretolt felállással és kerékpár kapuval kialakítva,
- 3. szakasz: Forgalomtechnikával kialakított szakasz az Erzsébet tér és a Vologda utca között, mely a Szt. István térig meglévő burkolatra festett kerékpárútként, a Szt. István és a Városház téri gyalogos zónán kijelöléssel átvezetve, a Dózsa György utcán kerékpárnyomként jelezve,
- 4. szakasz: Útpálya egyik oldalán vezetett, zöldsávval leválasztott kétirányú új építésű kerékpárút a Vologda úton az Ilona utcai csomópontig,
- 5. szakasz: Útpálya egyik oldalán vezetett, zöldsávval leválasztott kétirányú kerékpárút a Győri kapuig.,
- 6. szakasz: Felfestett piktogramokkal kijelölt kerékpár nyom,
- 7. szakasz: Andor utca 6 m-re szélesítésével, egyirányú szakaszokon kijelölt kétoldali kerékpár forgalom,
- 8. szakasz: Kisforgalmú utcákon (Károly, Liszt, Maros) jelzett kerékpár nyomok,
- 9. szakasz: Az Andrássy út mellett (járda szélesítésével) kiépülő, elválasztott gyalog- és kerékpárút a Mónus utcáig,
- 10. szakasz: Kisforgalmú utcákon piktogramokkal jelzett kerékpár nyom (a Könyves K. u-i szakaszon kerékpársáv) a diósgyőri városrész központig,
- 11. szakasz: Az észak - déli nyomvonal a Petőfi tér és a Népkert között, a Kazinczy-Szemere utcákon buszsávval közösen vezetve, a Népkert mellett elválasztott gyalog- és kerékpárút a meglévő kerékpárútig.
Forrás:MTI