A Magyar Kerékpárosklub azt követeli a MÁV-tól, hogy a másfél évvel ezelőtt közösen elkészített tervek alapján kezdje meg három budapesti főpályaudvaron a kerékpártárolók kiépítését.
A kerékpárosklub közleménye szerint régóta együttműködnek a vasúttársasággal, a kerékpártárolók tervezésében is részt vettek, de a MÁV egyelőre nem kezdett hozzá ezek kialakításához. Hangsúlyozták, hogy a Déli, Keleti és Kelenföldi pályaudvarokon a kerékpárok tárolása egyáltalán nem megoldott, kijelölt kerékpárparkoló kizárólag a Nyugati pályaudvaron található, amelynek szűkös a kapacitása.
A kerékpárosklub közölte, egy 2011-es tanulmány szerint Budapest négy legforgalmasabb vasútállomásán a napi 110 ezres utasszám 5 százalékával azonos mennyiségű kerékpártárolót kellene építeni. E szerit a Keleti pályaudvaron 1750, a Nyugati pályaudvaron 2200, a Déli pályaudvaron 1100 kerékpárparkoló kialakítására lenne szükség. Ezzel szemben a 2012-ben elkészült tervek egyik helyen sem tennék lehetővé 50-nél több bicikli elhelyezését, de még ezek a parkolók sem épültek meg.
A klub hozzáteszi: egyre több tájékoztató táblát helyeznek ki, amelyen az áll, hogy a pályaudvaron hagyott bicikliket elszállítják és van, ahol kitettek egy "kerékpárral behajtani tilos" táblát is.
Az MTI megkeresésére a MÁV azt közölte, hogy a Keleti, Déli és Kelenföld pályaudvaron hamarosan kezdődik a tárolók kivitelezése. A Keletiben 40, a Déliben 32, Kelenföldön 68 férőhelyes tárolót létesítenek, a Nyugatiban lévő kapacitásának bővítését még vizsgálják. A tárolók bővítését kihasználtságtól függően vizsgálják.
A vasúttársaság hangsúlyozta: fontosnak tartja a kerékpáros és a vasúti közlekedés összehangolását, Budapesten és Pest megyében 2010 és 2013 között 4848 kerékpáros parkolóhelyet létesített vasútállomásokon, megállóhelyeken.
A kerékpárok elszállításával kapcsolatos táblákról a MÁV azt írta: a "Kerékpárral behajtani tilos!" tábla nem azt jelenti, hogy nem lehet kerékpárt betolni, bevinni oda, hanem az utasok biztonsága érdekében nem szabad kerékpározni az állomáson. Emellett néhány kerékpáros rendszeresen vasúti létesítmények ajtajához, korlátjához láncolja a biciklijét.
Forrás: MTI