Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

bubi01Jövő áprilisra elkészül a budapesti közösségi kerékpár-kölcsönző rendszer (BuBi - Budapest Bicikli.)

A kivitelezésre és üzemeltetésre kiírt közbeszerzést a T-Systems és a Csepel konzorciuma nyerte. A vállalkozói szerződést szerdán írták alá, a két cég feladata lesz a rendszer kiépítése mellett annak üzemeltetése is a 2014 tavaszára tervezett átadást követő első öt évben.

A kerékpárok Magyarországon készülnek, azokat a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja le. A T-Systems Magyarország Zrt. végzi a rendszerintegrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, alvállalkozójaként a főbb rendszerelemeket pedig a német Nextbike GmbH. szállítja.

A pályázaton nyertes konzorcium által szállítandó rendszer alkalmas lesz arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, kezelő nélkül, automatizáltan férjenek hozzá a Bubi-kerékpárokhoz, és használat után azokat tetszőleges állomáson helyezhessék vissza. A 75 gyűjtőállomás helyét a BKK már korábban kijelölte. Az állomáshálózat a Margitsziget - Budafoki út, illetve a Déli és a Keleti pályaudvar közötti tengely mentén lesz elérhető, a belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként találhatók majd gyűjtőállomások.

Az első ütemben több mint ezer kerékpárt szállítanak le, ezeknél alapkövetelmény a defektmentes abroncs, a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírás, a teljesen zárt fékrendszer, a folyamatosan működő, megállás után is világító lámpák. Minden kerékpárra szerelnek majd a lopásvédelem érdekében GPS-modult.

A szerződésben szerepel további kétezer, bármikor lehívható kerékpár és a hozzájuk tartozó dokkolóállomás beszerzésének lehetősége, amellyel a rendszer sikere esetén a jövőben a szolgáltatás kibővíthető. A hálózat kiterjesztésének lehetőségét a BKK szakemberei már vizsgálják.

A rendszeres felhasználók éves bérlettel használhatják majd a Bubi szolgáltatásait, de a kerékpárok alkalomszerűen is igénybe vehetőek: akár a termináloknál, akár a rendszer honlapján is lesz lehetőség a bankkártyás díjfizetésre. A rendszerhez az iOS és Android platformokra fejlesztett mobil alkalmazás is elérhető lesz, ezek a szabad kerékpárokról, férőhelyekről is tájékoztatást adnak majd.

A rendszer kialakításának költsége nettó 899 millió forint, amelynek 85 százaléka uniós támogatás, az önrészt pedig Budapest biztosítja a BKK-nak.

Forrás: MTI