Kialakították annak lehetőségét, hogy a híd járdájára, ha akarnak könnyen le és fel hajthassanak a bringások.
A főváros közlekedésfejlesztési stratégiájának megfelelően a BKK Budapest belső városrészeit fokozatosan kerékpárosbaráttá alakítja át. Ennek szellemében született meg a mostani megoldás.
A Petőfi híd jelenlegi szélessége nem teszi lehetővé kerékpársáv létesítését. (Erre a híd néhány év múlva esedékes felújításakor kerülhet sor.) Mindaddig, a most elkészült kialakítás megkönnyíti a hídon átkelést azoknak, akik nem akarnak a híd útpályáján kerékpárral közlekedni a jelenlegi forgalmi viszonyok között. Akik továbbra is a híd útpályáján kívánnak kerékpárral áthaladni, azok számára nincs változás, mert a híd járdájának használata nem kötelező.
De mi is történt?
A pesti hídfőben mindkét oldalon lépcsőben végződött a járda, ezért oda az úttesttel kapcsolatot adó fel- és lehajtó rámpa épült. A budai oldalon mind az úttesthez, mind a felhajtókban kijelölt kerékpárutakhoz létesült kapcsolat.
A BKK kéri a járdát használó kerékpározókat, hogy figyeljenek a gyalog közlekedőkre, és az útviszonyokra, hisz itt a járdára vonatkozó szabályok érvényesek!
Az autóval közlekedők számára a legfontosabb változás, hogy a hídról a Boráros tér felé a korábbi két sávos lehajtóból biztonságosabb, egy sávos lehajtó lett. Ennek eléréséhez keresztezni kell a kerékpársávot, a sávváltásra vonatkozó szabályok szerint. A BKK kéri a gépjárművezetőket, hogy ne lépjék át a záróvonalat, ügyeljenek a kerékpározókra! A kerékpáros közlekedés jelenlétére a kerékpársáv piros színű burkolata is figyelmeztet. A Margit híd budai hídfőjében hasonló kialakítású rámpa épült, amely évek óta balesetmentesen működik.
A Petőfi hídi megoldás forgalombiztonságára a kezdeti időszakban kiemelt figyelmet fordít a BKK, valamint a gyalogos-kerékpáros forgalomra vonatkozó méréseket is fog végezni.
Fotó:kerekparosklub.hu