Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

bam2018 01

Négy év szünet után visszatért Bringázz a munkába! kampányt.

A Magyar Kerékpárosklub által 2007-ben elindított, alkalmanként országosan több ezer embert megmozgató Bringázz a munkába! kampány négy év szünet után hétfőn újraindult. A szervezők célja megmutatni, hogy bringával könnyen, gyorsan és szabadon lehet akár munkába is járni, ezzel a mindennapokban kerékpározók számát szeretnék növelni. A kampányhoz csatlakozók egy 4 millió forint összdíjazású nyereményjátékban vehetnek részt.

bam2018 03

Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos elmondta: a kormány fontos célkitűzése, hogy 2030-ra Magyarország az egyik legélhetőbb ország legyen Európában. Kiemelkedő az együttműködés a fővárossal is, amely a Balázs Mór-tervben célul tűzte ki a fővárosi biciklizők arányának növelését a jelenlegi 2,5-ről 10 százalékra. Az autóvásárlások száma rohamosan, a legutóbbi egy évben mintegy 39 százalékkal nőtt, ami gazdasági szempontból kedvező jelenség. Az élhetőbb városok, települések kialakulását azonban az egészséges, olcsó és gyors kerékpározás elterjedése szolgálja. A kormánybiztos kiemelte a BKK segítségét, a közlekedési társaság nemcsak ajándékokkal, hanem hirdetésekkel is támogatja az idei kampányt.

bam2018 02

A kormánybiztos köszöntője után a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kürti Gábor nyitotta meg a kampányt. „Majdnem mindenkinek van otthon, a pincéjében, az erkélyen kerékpárja. Hozzuk meg a hétköznapokon még nem kerékpározók kedvét a munkába bringázáshoz! Ha nekiveselkednek, akkor – mint mindenki, aki kipróbálta – felfedezik, hogy ennél jobbat el sem tudtak képzelni, és nyeregben maradnak minden nap.” „A lakásajtótól az irodáig, megállókban várakozás, dugóban araszolás és parkolóhely keresés nélkül, nagyon gyorsan el lehet érni a munkába” – emelte ki a bringázás előnyeit a Kerékpárosklub elnöke. A kerékpáros kultúra fejlődését ma reggeli példával jellemezte: „Konvojban közlekedünk az új kerékpárutakon, kupacokban állunk már a lámpánál”.

Cégeknek is megéri ösztönözni a dolgozók kerékpárra váltását - mondta Kürti. Kutatásokra hivatkozva kiemelte, hogy egészségesebb, kevesebbet hiányzó, jobb hangulatú munkatársakat és vidámabb csapatokat nyerhet egy cég a bringázás erősítésével. „Ha valaki kerékpáron érkezik a munkába, akkor 100 százalékról indul, felfrissülve érkezik a munkahelyére” – mondta a klub elnöke, arra bíztatva minden már kerékpározót, hogy alakítsanak munkahelyi csapatokat, és vonják be ismerőseiket a Bringázz a Munkába! kampányba.

bam2018 04

A kerékpározás megoldást jelenthet a városok közlekedési gondjaira, melyek Kürti Gábor szerint egyre súlyosabbá válhatnak. „Azt szeretnénk elérni, hogy minél hamarabb lássa meg mindenki az autók ablakaiból, milyen gyorsan lehet kerékpárral közlekedni, és minden út alkalmassá is váljon erre.”

A Bringázz a munkába! kampány 2018. május 14-től 2018. június 10-ig tart. A kampány zökkenőmentes lebonyolítását a Bike Citizens telefonos applikáció biztosítja, amelynek segítségével a résztvevők egyénileg vagy csapatban dokumentálják a megtett kilométereket és a kerékpározással töltött napok számát.

A korábbi kampányok során 6-8000 résztvevő bringázott munkába, a szervezők idén 10 000 résztvevőre számítanak. A megtett utazásaikat a mobilappon mérő résztvevők között 4 millió forint értékben sorsolnak ki nyereményeket.

A Bringázz a munkába kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hozzájárulásával és támogatásával valósul meg.

További részletes információk a www.bringazzamunkaba.hu linken, vagy a kampány Facebook és Instagram oldalain érhetőek el.